Garrett Ace 250 vs China GC 1013 platinum č1

GC 1013 (Platinium) a Garrett ACE 250

Když jsem ze zapojil do komunity lovců pokladů, bylo to tak: Má ženská mi koupila věc „Platinium". Miluje mě, a chtěla, abych si to zkusil. Bez ohledu na výsledek srovnání, ať může být jakýkoliv, jí děkuju. Tak jsem napsal svůj příspěvek na volnou část webu lovcepokladů, kde dostával čočku někdo, kdo „Platinium" prodával. Dostal jsem obratem výzvu-nabídku porovnat si „Platinium" s ACE 250. Tak jo.

Lokalita

Pro „test" jsem si vybral místo, které jsem osobně neznal. Aby to bylo fér. Věděl jsem zhruba  kde to je, dřív jem dělal do betonu. (opevnění). Bylo to na Broumovsku. Udělal jsem přípravu, prošel mapy, a podle všeho tam kdysi byla cesta. Na místě jsem zjistil, že tam už není, neboť celiny jsou celiny. Byla to hranice lesa a louka. Prostě dobrá šance.

Jako druhou lokalitu pro srovnání jsem si vybral okolí Čáslavi. S „Platiniem" jsem tam chodil,  a chtěl jsem i subjektivně zkusit ACE za podobných podmínek.

Přístroje

Garrett ACE 250 tady představovat nemusím. Ani jeho výrobce. Zato přístroj „Platinium" vypadal jako typický tv product no name. Žádný štítek. Máme ale internet, gůgl.... A když je někdo šikovnej... Takže jedná se o výrobek z Číny, Shanghaj. To je velké město, takže kdo to dělá?  

Ceny ACE 250 jsou přes 5700,- CZK  a 73€ za GC, v tuzemsku 1960,- CZK. Oba patří do levnější třídy u svých výrobců. Zbytek si najděte, není to ale důležité.

Ace 250 vs china

Detektory a pomůcky před akcí na zemi

Nastavení

Protože ACE byl od pohledu evidentně lepší stroj (zpracování, tlačítka, materiál), porovnal jsem na hřebíku, kousku hliníkové lišty a víčku od piva jejich prvotní schopnosti. To k nastavení DISRIMINATION. Oba to poznaj, co je co, ale u GC musíte nastavit DISCRIMINATION manuálně.  ACE má tu výhodu, že má nějaký procesor a nastavené mody. Jako základ byl zvolen režim ALL METAL u ACE a obdobně byly nastaveny potenciometry u GC. Oba měly SENSITIVITY na max. Co to dá. ACE ladí zem nějak samo, a GC musíte ručně. Je to záležitost tak na 3 minuty. Ale i na míň, když chcete mít pokoj od kopání. GC má poloautomatické retune, do kterého si občas klepnete sami, což je dobré pro zbystření smyslů. (O to blíž je lovcův prah vyhoření, tedy rozhodnutí nekopat...) GC má také točítko TUNNING, což je v návodu uvedeno jako ovládání doladění vysílač přijímač. GC nemá označené stupnice na točítkách, což jsem dolepšil samolepkami po čtvrtinách. Bez toho jsem s tím máchal jak ten ruskej kreslenej vlk s pákama bagru...

polygon

Obrázek povrchový „polygon"

Takže oba na tom byly na povrchovém „polygonu" stejně. ACE byl ale silnější už tady, čili vše bral z vyšší výšky. Váha kolem 1,5 kg je stejná zhruba u obou. ACE je ale v plném vysunutím delší. Tak aby to bylo fér, Nastavil jsem je na stejnou délku. ACE nemá regulaci hlasitosti reproduktoru.

Zkouška

Rozpůlil jsem území na dva obdélníky, cca 3x15 metrů. Aby se dali projít tam a zpátky na jeden zátah, s položením značek. Napřed promrcaseno jedním detektorem, a druhým nad cílem ověřeno zda pod značku „vidí". Buď vůbec, a nebo stejně. Takhle jsem si to namyslel, abych se dobral k nějakému výsledku. Čas běžel dost rychle, je to dost jiné než jenom chodit, identifikovat a kopat. Navíc je měření, ... a druhý detektor. A fotit s detektorem v ruce... Kameru jsem vzdal. Nemám doma tu,  co je na palici.

označené cíle

Přístrojem ACE označené cíle.

GC našel 2 cíle, a ACE je bez zaváhání označil taky. ACE ve svém obdélníku našel 4 cíle. GC měl potíže je najít, nebo rozpoznat co to asi sakra je. Počet cílů jsem předem neznal. Kdo by taky věděl...V tabulce vidíte, jak to dopadlo.

 

Srovnání přistrojů GARRETT ACE 250 a GC 1013 (Platinium)

Číslo cíle

Přístroj

ALL

DISC

ODHAD DEEP

REAL

OBJECT

1

ACE

OK

Fe

6"

8cm

železo

GC

OK

Fe

x

2

ACE

OK

Al-10c

4"

5cm

šroub

GC

OK

Foil

x

3

ACE

OK

10c

8"

4cm

mince 1kr 1800

GC

OK

x

x

4

ACE

OK

1c

6"

11cm

železo

GC

x

x

x

5

ACE

OK

c10

6"

7cm

železo

GC

OK

Brum

x

6

ACE

OK

c5

4"

povrch

fólie

GC

x

x

x

Tabulka rozpoznaných cílů. Pokud je u GC Foil/Brum, je to na ucho. Pokud je u ACE pomlčka, kolísal.

 

Výsledky:

GS i ACE ukazovaly šloub jako něco, co stojí za to. GC měl štěstí v tom, že hlubku nepoznáte ani náznakem.... Takže byste to kopali tak i tak.

šroub 

Obrázek chybně rozpoznaný šroub

 

Řadu cílů GC nenašel, to je jasné. Nenašel ani folii Al na povrchu, což ACE hlásil jako dobrou volbu.

co číňan nenajde

Obrázek folie na červené značce cíle. Byla pod trávou, jenom...

 

ACE se ukázal jako silnější. To je jasné, když našel minci. GC sice něco označil, ale nepoznal co. (Možná to je cesta... J)

Mince s Ace 250

Obrázek nálezová situace - dohledávání mince. 1 Krejcar 1800. Ověřeno dle katalogu na lovcipokladu.

Další srovnání

To je zaměřeno na prospekci, tedy volný lov, chození. Náchod je podobný, (6 km s GC - bráno dle poznámek), a 4 km s ACE. Pak začalo pršet... Připomínám, že jsem chodil s ACE i s GS v domácím terénu. A zkoušel, co dají. V lese, na cestách, ve volných polích. Porovnával jsem je v režimu „zábava". To je můj mód. S GC jsem kopal řadu kabelů, a taky radlici, a  plechovky.... Nekopal jsem s ním folie.  ACE  mě nezbavil železa úplně, kopal jsem s ním i to. I v MODE režimech... ACE obohatil můj svět o fólie, které GS ignoroval. To je na pováženou. Asi by to vylepšily zkušenosti. Otázkou u obou přístrojů je, kolik kubíků šrotu (i hliníkového..) musím vykopat, abych je získal. S ACE jsem kopal víc, proto jen 4 kilometry. A to je fajn.

ACE dokáže víc, to si dovodíte sami. ALE, přesně podle teorie jednoho z nositelů Nobelovy ceny, odstranění jednoho omezení (dosah, rozsah) získate aspoň jedno nové omezení. (Folie a oxidanty...). 

To je vše.

from: litrfree.

zobrazeno: 7282x, komentářů: 32, autor: litrfree, vytvořeno: 7.11.2010 23:38

Komentáře

8. listopadu 2010
Boldrick
Fólie z ACE
Boldrick

Jako vlastník ACE , můžu napsat k tomu jediné - kdo nekope fólie - nekope také stříbrňáčky :-) a řekl bych že to neplatí jen pro detektory ACE.......

8. listopadu 2010
Rudla
Gefreiter
Rudla

Pekny clanek. ;-)
Stemi foliemi je to pravda. :-D

detektor: Garrett ace 150 věk 16, město: Nový Bydžov
8. listopadu 2010
Fridex
Gefreiter
Fridex

ACE jsem v ruce neměl , ale na mém detíku rozpoznam fólii od Ag na 101%. Nevim co k tomu ještě dodat ! :-O

detektor: TESORO Silver uMax , Tesoro EuroSabre II special e, město: okr. Cheb
8. listopadu 2010
witt
Korporal
witt

to Fridex. Nevěř tomu ;-)

detektor: E-Trac, dohledávačka VOX II, město: pražácko
8. listopadu 2010
benik
benik

Fridexi jsi jednička :-D

8. listopadu 2010
Fridex
Gefreiter
Fridex

Bavíme se o drobných Al odpadech,např. očka od plechovek,kousky alobalu z cigaretových krabiček popř.kousky víček od piva(samo Al). Tyto jmenované předměty nepoznáte od mincí Ag???

detektor: TESORO Silver uMax , Tesoro EuroSabre II special e, město: okr. Cheb
8. listopadu 2010
Apollo444
Soldat
Apollo444

V tom případě záleží jak velký Ag mince kopeš a jaký přecházíš :-D

detektor: XP Deus, město: MB
8. listopadu 2010
witt
Korporal
witt

malá ágéčka typu grešlička se od folie 100% rozeznat nedají, neb jsou také více méně folií :-). Mince velikosti 10krejcaru, jsou samozřejmě o už něčem jiném.

detektor: E-Trac, dohledávačka VOX II, město: pražácko
8. listopadu 2010
Fridex
Gefreiter
Fridex

witt-Ano souhlasím. Samo , že jsem to měl takto namysli. 101% berte s nadsázkou. ;-)

detektor: TESORO Silver uMax , Tesoro EuroSabre II special e, město: okr. Cheb
8. listopadu 2010
michall
michall

Fridex - to myslíš s uMax nebo EuroSabre? Já mám taky uMax a dělá mi to docela potíže..teda pokud to není náká plachta alobalová:-D...nebo dám vyšší level diskriminace a to stříbro už neni takový ;-)

8. listopadu 2010
Fridex
Gefreiter
Fridex

to michall-u EuroSabre. Tam je ten tón opravdu poměrně hodně rozpoznatelný. To specifické "kváknutí" do vysokého signálu mnohdy dosti napoví. U uMaxe je to o práci s diskriminátorem. Dá se naposlouchat na jedné lokalitě chování opakovaně nalezených cílů např víček od piva (Al), (se kterými já tady stále bojuji) a vypozorovat kde tyto cíle v diskriminaci mizí. Samo to neni nikdy na těch zmíněných 101%. Ale pravda je ta , že se lze v terénu podle tohoto trochu orientovat.

detektor: TESORO Silver uMax , Tesoro EuroSabre II special e, město: okr. Cheb
8. listopadu 2010
kvakjir
Zugsführer
kvakjir

"Práh vyhoření" - dobrej termím. To zná asi každý i nelovec.
K těm Ágéčkám - není cílem detektoráře rozpoznat stříbrňák od fólie, nýbrž obojí odhalit jako cíl ke kopání ;-)
Testů není nikdy dost, takže díky za nelenost něco zkusit.

detektor: E-Trac, CS6MX, město: Pardubice
8. listopadu 2010
litrfree
Hauptmann
litrfree

to kvakjir - dík.

detektor: Tejon SEF, Lobo ST HOT&bigNEL, VAQ CON&NEL, PP GRT, město: Čáslav, HHB o.s. - předseda!
9. listopadu 2010
michall
michall

Fridex - to máš pravdu...stává se, že jeden peníz v jiný zemi pípá jinak tak z toho sem zmatenej ale stejně kopu všechno abych nikomu nic nenechal :-D ;-)

kvakjir - ty jsi přímo z Pardubic?

9. listopadu 2010
Corax
Kadett
to litrfree
Corax

Výborný článek ;-)

detektor: C-Scope CS5MXP, Golden mask 3+, Black Ada Invander, město: Zlín
9. listopadu 2010
Corax
Kadett
to fridex
Corax

101% ?!?!?!?!? Ho ho, to bych chtěl vidět. Plně souhlasím s Boldrickem.

detektor: C-Scope CS5MXP, Golden mask 3+, Black Ada Invander, město: Zlín
9. listopadu 2010
michall
michall

nojo...101%...Tesoro je Tesoro :-D :-D :-D

9. listopadu 2010
kokerss
Zugsführer
kokerss

Mé upřímné poděkování každému hledači za to,že nekope folie! ;-) Dík kluci :-D

detektor: XPGMP, město: Morava
9. listopadu 2010
Boban
Soldat
Boban

litrfree pěkně sis poblbnul ikdyž z těhle dvou je volba jasná :-D k těm 101% já mám teda ag zatím jen jedno,ale ten můj 3krejcar když jsem vydloub v drnu tak při dohledání 2x barva a z jedné strany to čistá barva nebyla 8-)

detektor: Minelab E-Trac, město: Český ráj,35 let
9. listopadu 2010
litrfree
Hauptmann
to Boban, to Corax
litrfree

díky lidi, byla to dobrá zábava. Zajímavý. Ten krejcar byla klika.

detektor: Tejon SEF, Lobo ST HOT&bigNEL, VAQ CON&NEL, PP GRT, město: Čáslav, HHB o.s. - předseda!
9. listopadu 2010
benik
benik

Já chápu co chtěl Fridex říct, ale konkrétně víčko od piva tam hodně záleží na poloze ve které leží a na stáří ale taky jich dost kopnu, folie,patrony,myslivce všechno člověk kopne, já raděj máchnu motykou než dlouho laborovat s diskriminací,když kopu víc jak třicet kvuli šrotu tak to zamrzí ;-) musim sundat bagl a vyndat rejček bo motykou už to nezvládám atd. no myslim že to každej zná

10. listopadu 2010
sHImi
Soldat
sHImi

Pěknej test :-)
Co se týče Agček, dokud jsem nekopal folie, tak jsem našel jen jeden a dá se říci že náhodou. Je to o zkušenostech :-)

detektor: X-Terra 705, záloha: Fisher F2, město: Pardubicko, 24 let
10. listopadu 2010
SHORTY
Major
SHORTY

kokers- má pravdu. Zavřete diskriminaci naplno a nám potom toho v zemi víc zůstane.Mě totiž poslouchat bručení želízek vůbec nevadí. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-P

detektor: dobrej,http://www.snopa.estranky.cz/, město: docela pěkné
10. listopadu 2010
SHORTY
Major
SHORTY

kokers- má pravdu. Zavřete diskriminaci naplno a nám potom toho v zemi víc zůstane.Mě totiž poslouchat bručení želízek vůbec nevadí. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-P

detektor: dobrej,http://www.snopa.estranky.cz/, město: docela pěkné
10. listopadu 2010
LACIKA
LACIKA

kopu folie,nacházím Ag

10. listopadu 2010
hopper81
Zugsführer
hopper81

To Shorty:Svatá pravda.Taky si to prskání rád poslechnu když vím že napřecházím!!!! ;-) ;-)

detektor: Lobo SuperTraq,H.O.T.,vibra+pistol probe , město: Nimburg HHB o.s.
15. listopadu 2010
jurkism
jurkism

hezkej článek, dík zato ;-)

19. listopadu 2010
Mates_21
Korporal
Mates_21

Dobrý příspěvek. Výsledek jsem tak nějak čekal.S prvním příspěvkem souhlas.Ještě bych dodal,že u Garetta kdo nekope hraniční folie, tak může přecházet i tenký snubáky. Proto kopat od 3,5 všechno. ;-)

detektor: Garrett 2500, město: Bystřice
28. prosince 2010
belamachina
gc 1013
belamachina

zakopal som geodeticke znacky - roxor vo flaske s pieskom ktorej hrdlo je cca 10-15 cm pod povrchom takze roxor je zvislo v v hlbke od 10-50cm. GPS suradnice mam ale na presne dohladanie rozmyslam kupit detektor kovov nic drahe ale postacujuce na vyhladanie znaciek. podla testu co tu vidim ten GC 1013 to asi nenajde , ci ano?

1. dubna 2011
eminem110
optání
eminem110

dobry den ja bych se chtel zeptat jestli jste teda s detektorem platinium našel nějaké mince 8-)

5. dubna 2011
litrfree
Hauptmann
litrfree

to eminem 110: Nějaké ano.
to belamachina: Nějaké ano.

detektor: Tejon SEF, Lobo ST HOT&bigNEL, VAQ CON&NEL, PP GRT, město: Čáslav, HHB o.s. - předseda!
15. května 2011
ett
GC 1013
ett

Tento přístrůjek sice nečmuchá do velké hloubky, ale při dobrém naladění všech možností si lze vypracovat několik svých režimů, lze velice dobře odlišovat železné od neželezného třeba i tak, že neželezné věci pískají, a železné sice nepískají, ale na stupnici se v levé, "železné" čésti stupnice ukazují. Drobné věci nachází tak asi do 5 - 10 cm, radlice se ukázala asi v 14 cm, o hasicím přístroji asi nemá cenu ani povídat... Hliníkovou folii to taky umí, starou krabičku od cigaret to propískalo v lese z hloubky 8 cm. Prostě všechno je to tam hlavně v nastavení, a nastavit toho jde celkem dost. ;-)

Přidat příspěvek

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na LovecPokladu.cz uživatelský účet, zaregistrujte se. Registrace je bezplatná a k ničemu vás nezavazuje.

↑ Nahoru + Zobrazit další nabídky