Ag prsten.

Průměr 19mm.
Punc nemá,dokázal by někdo určit stáří?
Patří kolegovi..
Díky :-)

Kategorie artefaktu

Identifikovaná kategorie:
Názory uživatelů: 2. Prsteny stříbrné (3 názory) petrha: 2. Prsteny stříbrné, : 2. Prsteny stříbrné, GATTO: 2. Prsteny stříbrné

Přihlaste se a pomozte určit tento nález.

Fotografie

Ag prsten.
Ag prsten.
Ag prsten.
Ag prsten.
Ag prsten.
Ag prsten.
Ag prsten.
19 hlasů
19 hlasů
zobrazeno:
1122x,
komentářů:
32,
nálezce:
neznámý
vyfotografováno:
27. července 2019,
vloženo:
27. července 2019

Komentáře

Souhlasím, bude starší...

Velká gratulace, je výstavní! :-)

Nádhernej :-O gratuluju :-)

Krasavec

Je hezkej, ale u tohohle prstenu se dá asi říct, že mohl bejt vyrobenej (je to odlitek!) třeba včera, stejně tak, jako před 50. lety. "Šutr" (jestli to není nějaká "umělotina" nebo sklo) - nejspíš malachit. To by mohlo naznačovat, že výrobek je z Ruska a že je to novější práce (klidně současná produkce!). ...

Souhlas taky bych to na nějakou starou práci nešacoval

jo ale pěkný to on je :-)

Jediný za co "dám ruku do vohně", je ta jemnozrnná žula pod tím! :-D 8-)

Vždycky kdyz neco nekdo najde zajinaveho, tak to vzdycky nekdo musi srazit tim, jako ze je to novodoba prace :-D jak si to jako poznal? Existuje snad prsten, ktery predtim nebyl v roztavenem surovem stavu, ze je to odlitek? :D

Trsak33: Počkej, on měl toužebné přání po tom, aby mu dal na ten prsten někdo relevantní názor! To přece ten prsten ani nikoho nijak nestráží. To je "mejlka"!

Staré práce vypadají úplně jinak. To, že je to zcela jasný odlitek, je patrné uvnitř obroučky. Ani se neobtěžovali ji uvnitř opilovat, osmirkovat a vyleštit. Jednoduše to "vodflákli". Tohle by si kdysi nikdo nedovolil ani u bižuterie. Říkám novota jak vyšitá. ...

No jo to jsem se nevsiml ;) asi to tak bude

Podle mě je tomu tak. Jak už jsem psal, takový prsten, ti dokáže pohodlně vyrobit firma i dnes. Navíc je to nějaké levnější zboží. S tím se nemůže nikdo mazat, na to není čas. Dnes se takovéto levné stříbrné zboží produkuje zcela masově na desítky (v Číně možná i na stovky ?) kilogramů denně v jedné jediné firmě.

I když je třeba z Číny tak je pěkný a ta moje by mi ho stejně sebrala?
Gratuluji,moc hezký.

Nikdo neříka, že není hezkej!

Tady je jedna z ukázek té masovosti. A zrovna tahle firma ty šperky (říkají tomu klenoty ?!?!?!?) dělá ještě kvalitní. Posuďte sami jestli by jste tam chtěli někdy pracovat.


https://www.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/pandora-z-thajska-podivejte-se-na-vyrobu-klenotu-pro-dansky-sperkarsky-retezec-1346596

Tady to máte naživo - https://www.youtube.com/watch?v=rRxD9nxyb1I

přátelé, a co ta značka mistra na 3. fotu??
- a to precizní usazení sklíčka?? - to se taky dneska tak dělá??
- a šperky se odlívaly už i kdysi dávno do kamenných forem.....

- jináč to video z té věhlasné šperkařské fabriky - machrujou tam s technologijema a pak to tam lojza šudlá zapalovačem se sundaným plíškem :-D :-D o:-)

https://www.amazon.com/Green-Sterling-Silver-Stone-Gemstone/dp/B07DGVB76S
https://www.etsy.com/listing/612493664/green-onyx-ring-green-stone-ring-silver

https://www.chic-net.de/Silver-Ring-Malachite-green-6-mm-round-edge-925-sterling-silver-jewelry-stone-rings atd.Jak vidno populární usazení kamene i dnes

áno, na těch obrázkách od p, velkého to ide pěkně vidět, jak je to usazení vodrbaný

https://slevomat.sgcdn.cz/images/t/728x364c/94/15/9415240-fe19f8.webp

🙊 mlčím

u tohoto prstenu je detail kov a sklo začištěn, materiál okolo skla nemá hranku, je zeslaben a jakoby nalepen těsně na sklo, nemá tu fugu ani hranu, kerá schová nerovnosti jako u co moderních šperků

Ale já psal, že je to nejspíš z Ruska. Luke - kde máš jakou mistrovu značku? Že by už zase Marhuľovica! :-D Fakt děsně machrujou. Když oni tam mají úplně jinou mentalitu a možná proto si je ti Dánové vybrali za pokusný králíky. Těma odkazama jsem chtěl pouze poukázat na tu masovost šperkařský výroby, nic víc! ...

Kámo, bydlíš nedaleko, zbal prsten i s kolegou a já se Vam na to podívám. 8-) :-D ;-)

áno, taky už budu raději mlčeti :-D

Všechny odkazy co dal Blondy - na nich je lepší a kvalitnější zboží než tenhle nalezenej prsten.

Dokonce ani na obrubě/cargli není z obou stran (5 a 7 foto) vůbec dočištěnej (chybí opilování, smirkování, leštění). Puncovní značka na něm není žádná! ...

puncovní značka není značka výrobce
- nehovořím zde o celkovém provedení kvality leštění ani o lapování, mluvím tu o technice usazení skla - a přece prsteny staršího data nejsou jako z lisu - áno, přesné geometrické tvary náleží moderní době, ale taky to odnáší nekvalitní spojení materiálů, detaily dostávají na frak - staré prsteny sou sice došišata, ale detaily 100-ní

Ale takto by si to dřív nikdo nedovolil vyrobit. To by bylo neprodejný. Leda by to prodával jako nějakou obyčejnou bižuterii.

Pane Ubbe vůbec se v tom neztrácejte. To je jen dennodenní porce komunikace a spamu, kterou tu musíte (tedy pokud dobrovolně chcete!) absolvovat. Prsten ani vy, za to vůbec nemůže! :-P :-D A dejte si na mě jedno. Nebo myslíte, ža já tu sedím na sucho! 8-)

:-D Tož, až to z tebe vyjde -- 12. a 13. -- tak se u mě zastav a budeš to mít na tuty. :-)

posledný spam
- áha, už tomu rozumím.... tu je taky novodobý odlitek, lebo není vyleštěný

https://www.peterszuhay.com/wp-content/uploads/2015/08/377043-500x487.jpg

https://www.peterszuhay.com/wp-content/uploads/2015/08/193026-500x497.jpg

https://www.peterszuhay.com/wp-content/uploads/2015/08/240242-500x498.jpg

a už opravdu poslední tečka tuná, slibuju .

Nic neslibuj, to je marný. ... Diskuze je fajn.

Tak za tenhle prsten co jsi dal na vodkazech, bych taky až tak ruku do vohně nedal. Dneska se dají odlejvat tak zdařilé kopie a padělky, napodobující staré věci, že jsou jen velmi těžko rozeznatelné. Sám jsem to na objednávku X krát dělal. Ty dnešní technologie tomu ještě víc napomáhají.

Ale myslím, že jsi nezvolil dobrý příklad, protože ten prsten byl kdysi na povrchu vyleštěnej (oproti tomu nalezenýmu co dal Ubbe - tam není žádnej lesk a ani nikdy nebyl!, ten je vzatej nahrubo a teď je ještě navíc samej šrám a škrábanec). Uvnitř je nedodělanej. Ale jestli to někomu nevadilo v nošení na prstu, těžko říct. Já bych ho kvůli mozolu asi nenosil. Navíc nikde určitě nepíšou jestli je to dokončenej nebo nedokončenej výrobek. ...

A ještě ti prozradím jednu věc, která jasně dokládá to, že je to zcela nový výrobek. Když si ty fotky znovu pozorně prohlédneš, tak si na prstenu povšimneš drobných "kuliček" (jsou všude na hlavě toho prstenu!).

Ty vznikly nedostatečným vakuováním sádrové formy. Na voskovém modelu prstenu, který je součástí celého voskového stromku, při vakuování ulpívají a přichytávají se bublinky vzduchu, které jsou obsaženy v namixované sádře. Bublinky je vakuováním potřeba ze sádry odstranit. Vzduch uniká odspoda nahoru připravovanou formou až vyprchá. Ale stává se (často), že některé bublinky vzduchu se z té připravované formy odstranit nepodaří. Ty pak vytvoří s výrobkem (v tomto případě prstenem) formu/otvor a při následném lití jsou vyplněny materiálem (stříbrem, zlatem, jiným kovem/slitinou). Při opracování odlitku by měly být přebytečné kuličky odstraněny. Tady se to nestalo. U starých výrobků toto nenajdeš, protože se žádné vakuování nepoužívalo. ...

Parádní je každopádně ;-)

Prsten pěkný :-).A kdyby něco jeď za Tutovkou ten ti poví i den kdy byl vyroben :-D.

Přidat příspěvek

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.

↑ Nahoru + Zobrazit další nabídky

Nahoru