Hľadanie na Slovensku

Dobry, chcel by som obnovyť otázku, aký je zákon pre hľadanie s detektorom na Slovensku? Zaobstaral som si detektor pre amatéra, ale tak ako som tak trocha čital po nete, tak je v zákone zakázane hľadať s detektorom a vykopávať "archeologické predmety". Dá sa ten zákon neako obísť? Niekde som sa aj dočítal že mi stači parťaka ktoru bude kopať a ja budem hľadať s detektorom, že takto sa da ten zákon obísť. Čo je natom pravdy?

in category Unclassified, created by Hlista12 29.8.2017 22:23

Ak budeš mať parťáka tak už ste organizovaná skupina a za to je pálka 5 až 10 rokov. :-D

Osobne neznám nikoho kto by mal z hladania prúser takže pohoda klídek tabáček. To sú take zákony vyhlášky a neviem čo že nikto nevie ani fízli že to je zakázane a keď už tak zakázané ovocie najviac chutí :-D. Parťáka na kopanie? Si sa zbláznil? By som sa s nikym nedelil o nálezy.

Ja sa tu unas nebojim chodievať s detektorom a hľadať, ale zatial som tu nič moc nenašiel a chcel by som isť o mesto ďalej, že tam bolu boje z 1 a 2 sv. vojny, tak preto sa pytam že čo by spravila policia..

Ahoj. Môžeš sa pri hladaní detektorom vyhovárať na stratené klúče, meteority... . Proste tvoj zámer je istý a sám vieš, že hľadáš - niečo čo má hodnotu. Možno ti to pri prvom výmaku buď lesnou strážou alebo inou osobou prejde. No určite sa budeš musieť preukázať čo si zač a určite budeš upozornený aby si tu lokalitu opustil a už budeš v hladáčiku. Ta lokalita a ty hneď budete pod dozorom. To je ešte ok.
Ale ak Ťa nahlási na polícii a vymyslí si, že tam neustále chodíš a on ťa niekoľko krát upozornil, počítaj že v tom momente máš doma kukláčov. Hm možno by ti nič nenašli lebo si povieš mám super skrýšu.... Hm .. ale ak nebývaš sám ale s rodinou. Predstav si aké to pre nich bude keď ti nabehnú do bytu, domu a správali by sa ako k zločincom.