Technologie EQUINOXu (4. díl) – jak funguje Multi-IQ v porovnání s jedno-frekvenčními detektory

Kategorie: Detektor kovů Minelab Equinox 800 a 600

Toto je čtvrtá část ze série představování a vysvětlování technologií našich nových detektorů Equinox. (1. díl zde, 2. díl zde, 3. díl zde). Ve třetím díle jsme skončili představením frekvencí Multi-IQ pro různé vyhledávací profily. 4. část dále vysvětluje, proč není jednoduché pouze odkazovat na specifické individuální frekvence, pokud chceme získat více informací o technologii Multi-IQ. Podívejte se nyní na jednu z klíčových praktických vlastností detekce a pak diskutujte, jak bylo dosaženo tohoto cíle...

"Hodně lidí bude překvapeno, jak dobře pracuje ve slané vodě. Na počátku jsme si nebyli jisti, zda je možné spolehlivě detekovat droboučké mikro-šperky ve vodivém médiu, ale díky našim terénním testům a následnému jemnému doladění algoritmů Multi-IQ jsme zjistili, že EQUINOX bude více než schopný."  Dr. Philip Wahrlich

Pozadí a okolnosti

Zatímco Multi-IQ se může někomu jevit jako "kouzelný“, pro náš tým odborníků na zpracování signálu je to výsledek mnoha let vývoje. Odkud vlastně začali? Hodnocením detektorů kovů a technologií, dostupných na trhu v té době, spolu s typickým vnímáním zákazníků o jejich praktických aplikacích a také skutečné dosažené výsledky detekce.

Důležitým cílem při vývoji technologií Multi-IQ bylo udržet výše uvedené současné multi-frekvenční výhody a výrazně zlepšit výkon ve dvou klíčových oblastech, kde typicky vyniká mnoho jedno-frekvenčních detektorů - rychlé zotavení železných odpadů a nalezení nízko-vodivých cílů ve všech podmínkách.

Urychlení procesu

Většina srovnatelných detektorů s nepřetržitým vlnovým vysíláním a příjmem (se stejnou velikostí sondy) má podobnou hloubku detekce, při které vysílací signál proniká do země a má potenciál energizovat cíl. Zvýšení hloubky detekce typicky vyžaduje vyšší výkon a PI (pulsně-indukční) technologii. To má výhody pro vyhledávání zlata, ale pro určení neželezných cílů nemá dostatečnou diskriminaci. Zatímco budeme i nadále usilovat o hloubkové zlepšení, cílem Multi-IQ je také podstatné zlepšení rychlosti, díky čemuž by bylo možné lépe najít všechny neželezné cíle mezi odpadem na všech lokalitách. Můžeme tedy říci, že „rychlost je nová hloubka, pokud jde o EQUINOX“.

Začněme úvahami o zpracování signálu nikoli jako o „černé krabici“, ve které probíhá nějaké „kouzlo“, ale spíše o složitém řetězci aplikovaných algoritmů, kde cílem je přesnější rozlišení velmi malých dobrých cílových signálů od zemního vlivu, rušení EMI a železného odpadu. Takže „rychlost“ sama o sobě nestačí - můžete mít rychlé odmítnutí negativního rušení a špatnou identifikaci cílů, což neposkytuje žádnou velkou výhodu. Rychlost není také jen výsledek výkonu mikroprocesoru. Procesory pracují mnohem vyšší rychlostí, než je potřeba pro „matematické zpracování signálu“.

Režim zpracování signálů můžete považovat za soubor filtrů a dalších procesů, které se aplikují na signály pro převedení na užitečné info-indikátory, jako jsou například zvuková upozornění nebo zobrazení cílového ID na displeji. Udržení „dobrých“ vlastností těchto filtrů při současném odstranění zbytečných procesů bylo důležitým krokem k dosažení „rychlosti“ pro Multi IQ EQUINOXu.

Je také důležité si uvědomit, že tyto filtry nejsou hrubými filtry hardwaru analogové elektroniky minulého století - v dnešní době se to vše děje softwarově. Možná si přitom vzpomenete na starší standardy analogové televize versus aktuální digitální vysílání (standardní digitální HDTV má přibližně desetinásobek rozlišení analogového NTSC). U detektorů kovů umožní rychlá sada filtrů s vyšším rozlišením lepší rozpoznání cíle.

Faktorování v zemních podmínkách

Přesto samotná rychlost bez přesnosti nestačí k vytvoření detektoru, který „mění pravidla hry“ - a vylepšené přesnosti nelze dosáhnout pouze jednou samotnou frekvencí. Proč? Inženýr Philip Beck říká: „multi-frekvence má více datových bodů“. Později to vysvětlíme podrobně...

Všechny detektory na principu „vysílání a příjmu“ vytvářejí signály „in-phase“ (I) a „quadrature“ (Q), které mohou být zpracovány různými způsoby v závislosti na odezvě cílů, země a  mineralizace (solí). Toto zpracování probíhá prostřednictvím „kanálů“, které mají různou citlivost na různé přijaté signály. Je důležité si uvědomit, že kanály nejsou přesně frekvence. Proto je mnohem složitější vysvětlovat než jen korelovat optimální frekvence s konkrétními typy cílů.

Detektory s jednou frekvencí používají dva základní informační kanály (tj. I a Q), které reagují odlišně na dobré a špatné signály v závislosti na provozní frekvenci a na tom, zda hledáte signál I anebo Q. Je také možné měřit a odečítat tyto signály při zohlednění zemního vlivu, optimalizovat nejlepší signály a minimalizovat špatné signály. Můžete si představit jedno-frekvenční IQ s omezenou sadou dat (např. I, Q, IQ, QI), která funguje dobře pro určitý soubor podmínek. Chcete-li další výkon zlepšit pro jinou sadu podmínek, musíte měnit frekvenci a prohledat znovu stejné místo. Proto má detektor s jednou volitelnou frekvencí výhodu při více datových sadách, ale ne se všemi najednou (např. I1, Q1, I1-Q1, Q1-I1 nebo I2, Q2, I2-Q2).

Nyní, když se vrátíme k „více datovým bodům“ Philipa Becka a jen se podíváme na dvě frekvence, simultánní multi-frekvenční detektor by mohl zpracovat (například) I1, Q1, I1-Q1, Q1-I1 a I2, Q2, I2-Q2, Q2-I2 a I1-Q2, Q2-I1, I2-Q1, Q1 až I2 za účelem dosažení lepších výsledků detekce. Zvýšíte-li počet kmitočtů, zvýší se také počet dalších datových bodů. Co Multi-IQ dělá je, že zpracovává různé optimalizované kanály informací (ne pouze jednotlivé frekvence) pro různé režimy. Již jsme to vysvětlili jako "vážení kmitočtu" (v části 3), kde se různé profily vyhledávání EQUINOXu přizpůsobují příslušným zemním podmínkám a cílovým typům.

Zde je velmi zjednodušený příklad, kde můžete vidět výsledek zpracování více než jednoho kanálu informací (nezapomeňte, že kanál není frekvence):

Kanál 1 má silný cílový signál, ale signál soli je ještě silnější. Kanál 2 má slabší signály pro půdu, sůl a cíl. Pokud detektor právě reagoval na Kanál 1 nebo Kanál 2, cíl by nebyl slyšet pro zemní rušení. Pokud detektor zpracuje odečítání kanálů (např. Kanál 1 – Kanál 2), pak je možné ignorovat zemní vliv a získat silný cílový signál. Nyní si vzpomeňte na vysoký počet možných kombinací I a Q pro simultánní multi-frekvenci ve srovnání s jednou frekvencí a frekvenčním vážením pro režimy. Všechny profily EQUINOXu – Park, Pole, Pláž a Zlato mají vyhrazené zpracování signálu, které nejlépe vyhovuje podmínkám a typům hledaných cílů.

Multi-IQ = více datových bodů = sofistikované zpracování = lepší odmítnutí vlivu země = více nálezů

Stejně jako jsou cíle citlivější na určité frekvence, je to také důvod - důležitý důvod, proč testování na vzduchu má při porovnávání výkonu detektoru svá vlastní omezení. Jakmile vezmete v úvahu rovnici zpracování signálu, může to mít značný dopad na schopnost jedno-frekvenčního detektoru přesně identifikovat cíl. Také čím hlubší cíl, tím slabší je cílový signál vzhledem k signálu země. Nejtěžší reakcí na odrušení vlivu půdy je odezva soli, která se výrazně liší v půdě, suchém písku, vlhkém písku a mořské vodě. Není možné odstranit reakci soli a mineralizace půdy (např. černý písek) pouze jednou frekvencí. V rámci pečlivě kalibrovaných kanálů Multi-IQ je však EQUINOX schopen identifikovat oba signály, a proto je většinou „odmítá“ (podobně, jako byste chtěli diskriminovat nežádoucí cíl), ale přitom stále detekujete drobné zlaté šperky.

Článek je zařazen v kategoriích:

Komentáře

Pekny popis ktory vysvetluje technologiu Multi-IQ, kde by som našiel pododbny vyklad ku FBS2(CTX)???

Bylo by.fajn ukazat jak hleda nox v stizenych podminkach zamorenyho pole a jak.ho nastavit aby se dalo rozumně hledat a clovek neustále neměl pocit ze neco přechází. Protože moje jedina zkušenost z zamořenýho pole zelezemna jižní morave me totalne noxe znechutila. Nastaveni co.fungovala u me doma na severu na zoorany poli byla k ničemu a najít kloudny signal problem, vsechny signaly polovicni, usekany nebo jednostranný, nemožnost rozume odladit zem protoze.v allmetall detik.furt bruci at machnes kamkoliv dalsi minus, automat ladil zem ale jak.rikam clovek na jistotu... tak by ro.vazne chtělo od.někoho kdo.tomu rozumi nastavi a hlavne vysvetli proc to tak nastavil aby kluci na.moravě meli s cim hledat 😉 ja u nas na severu si pojedu zas.svuj park2 .

To freexxx: napíšu, ale tento týden budu dělat na článku "Naše nastavení Equinoxe". Ještě jsem oslovil pár kluků co EQ už mají a opravdu hledat umí aby napsali i svoje poznatky. Článek tak bude myslím opravdu hodně dobrý. Plus chci se Strážcem a Jaccobem v pondělí dodělat instruktážní video pro EQčko. Jde hlavně o ty pokročil funkce.

To Logi: v podstatě to sem napíšu univerzální nastavení, které ti bude fungovat takřka všude. Když jsem viděl na testování co jsou lidi schopní nastavit, je potřeba pár nastavení pustit :)

Když je toho železa opravdu hodně použij režimy Park 1 a Park 2. V režimu Park 1 dává detektor větší váhu na nižší pracovní frekvence. Detektor je tak klidnější. V režimu Park 2 na ty vyšší. Pokud se tak snažíš dohledávat ty největší drobotě, vol 2jku.
Citlivost nastavuj mezi 22 a 20. Vyšší nastavení již na dosahu nijak zvlášť nepřidá, spíš jde pak už jenom o citlivost. Zem odlaď poloautomaticky, všimni si že když odlaďuješ zem tak výsledek v programu 1 a 2 je rozdílný!
Tak jako u všech Minelabů doporučuji nachodit si multiton, detektor je v něm nejsilnější. Obnovovací rychlost, na klasické hledání 4 nebo 5. Nastavení diskriminace pak volím tak že si zavřu pouze čísla -9 až -6. Vše ostatní chci slyšet. Iron Bias pak nastav rozpětí 0 až 2.
Nezapomeň vždy před hledáním odladit interference.

Věř, že takto to půjde jako po másle. V sobotu jsme si to mohl při místní hledačce ověřit. Vlastně jsme tak chodily 4 a šlo to jako po másle ;-)

Děkuji za lehký uvod do nastavení a doufám že to na videu vše ukažete a hlavně vysvětlite proč co a nač :) Já na ty moravě byl všeho všudy 3h kde jsem ten park2 měl, RS jsem měl 5 a IB 0 a 5ti ton, diskriminaci jsem měl zavřenou -9 až 2 (protože když jsem to měl zavřeny napřiklad jen -9 až -3 tak to hodně bručelo což mě vadilo ale ... možná vo tom to je nevím...) a moc moudrej sem z těch signálu nebyl.. vesměs všude barva-železo... a když to byla čistá barva tak na 90proc to byl nějaky větší hlínik nebo víčko :). Jak říkam u nas na loukách mam čisty signaly ale to je asi tim že vedle té mince neleží gbelík rezavejch hřebíku nebo ja fakt nevím :)

Tady je video z testování u Norda: https://www.youtube.com/watch?v=1oV7UlwiKfg&t=213s

To Logi: máš tam nastavení hlasitosti železa, deflautně je nastavené na 12. Mužeš si to hodnotu ale snížit. Pokud máš v odpovědi hokej, nastav si iron bias na 2 a začni nejdříve chodit 1 mód. Ať se trochu otkáš. Každopádně ale doporučuji začít s multitónem ;-)

Jake je tedy nejlepsi nastaveni na pole na drobot jako sou male Ag mince do 1cm . dnes sem byl na poli a kopal maly zeleza a tunu alobalu .. Chodil sem pole 2, tres na 0 , zeleza -9 az 0 , bias 0-2 a rychlost 6. Tahal sem broky i male kousky medi. Mince bohuzel zadny. Ikdyz vim ze tam sou. Dekuji Jarda.

To kolouch: když bereš cíle jako jsou broky, je to dobrý :) Pokud by tam byla nějaká mince, dáš ji. Jinak ale to nastavení se mi moc nelíbí. Treshold na 0... to ho tam nemusíš mít, nstav ho tak aby jsi ho lehce vnímal...5tka... Rychlost 6... to už by tam mělo být opravdu hodně železa, aby to mělo smysl. Navíc chodíš mod pole a tam by byla lepší 4. Bias na max 2jku je ok. Nezapomeň vždy řádně odladit půdu a interference. Plus, osobně bych si nechal to železo trochu otevřené. ;-)

To otevreni zeleza se resilo uz na fcb.Psal sem jestli je dobry napad nechat si otevreny treba policka -1,-2 jak jsem byl zvyklej u safari a myslim ze to byl petr zuklin ktery mi nasledne odepisoval ze je to zbytecne ze barvy se hlasi max kolm te 0 takze jsem zmaten:D

Dekuji.. Ja kdyz zkousel dat Treshold + 3az 6 tak doma pri testu mi maly Ag vrcela do zeleza. Proto budu rat za kazdou radu
Jinak pole je plny zelaza,ale jsou tam i maly Ag mince a ty se tam tezko hledaji. Proto to zotaveni na 6. Jibak Noxík si vede velmi dobre. Co taham ze meme me udivuje kazdym dnem vic a vic. Miluji vlastni upravu tonu. Dat si uz visoky ton od 0 do 40. To se fatk povedlo. Ted doladit mouchy a bude to bagr na vsechno. ;-)

Na 0 se žádná barva nehlásí i na 1 se hlásí maximálně koks :). Ani to nejmenší a nejdrobnější ag nejde do železa. Tudíž js možná někde udělal nějakou chybku v nastavení těch vlastních tónu. Audio železa by mělo být maximálně do čísla 1. ;-)

Ono to šlo i v multitonu. Dal sem ho i zpet do tovaru. Je pravda ze vetsina malych Ag prcku je id 6-8-9 treba v nastaveni sem udelal podle vaseho a 1/kreuzer Leopolda proste brouka jen zelezo. Ale v nasaveni pole dva tovarni ho normalne da. No se ucit se ucit. ;-)

jasny chapu.Chodim se zavrenym -9-2.Zajima me tedy proc nechat otevreny i policka treba -1,-2,-3??? :)

Na 1 se mi hlásil zlatý řetízek a úlomek malého stříbrňáku. Nevím jestli by se tak hlásil i nějaký celý malý stříbrňáček. Zkoušel to někdo? ID 1 už nekopu, ale mám obavu abych něco nepřešel...

Elmara, ještě par dotazu...

1.proč teda nechat slyšitelný -5 až 0 když barva je vždy +2 nahoru (ano koks je vždy 1).
2.proč mě přijde že PARK2 jde prostě jisteji a hloubš na cíl než POLE2... furt přemyšlim v čem bude lepší chodit louky u nás...
3.proč v all metal to bručení železa je slyšet da se říct na všech lokalitách ID to má -9 až -5 např.. co to je dost blbě se nad tímto bručením odladuje poloautomatem.. vždy to ladí třeba někam do 50+ a vedle na čistém miste mam odladěno na 20.
4.Velké železa jak poznat... bylo by fajn říct nějak figl jak na to :) za mě prozatím když to vyloženě není kroužek tak rezavy železo řve jako kráva i 50cm nad zemí a když je to menší železo co taky řve hodně do barvy vždy je to protahlejší ton a jakoby přerušeny...
5.Proč hledat v multitonu ? jaká je vyhoda proti 5ti nebo 2tonu ? Dost sem zmaten když ID skače např. od 5-40 nad jedním cílem... co se z roho dá poznat... alobal asi težko :)

děkuji za odpvědi.. připadně zakomponovat dodalších videii :)

Moje zkušenost je, že Nox dává spolehlivě koks a drobné alufolie do ID 1, ale i drobné věci v hloubce a některé tenké mosazné plíšky taky 1 až 2 ID. Každý se musí rozhodnout sám, jestli mu daná lokalita stojí za to kopat od 1ID. Taková zajímavá vychytávka na vršky od piva, která se mi osvědčila v takto zamořeném prostředí : https://youtu.be/W-BprznIIAU

To Logi: To je jednoduché. Pokud si necháš otevřená větší želízka, máš hezky přehled o tom co se pod tebou děje. Daleko lépe slyšíš co je velké železo, které bručí, ale přitom umí poslat vypísknutí do barvy. Když je železo zavřené, nad signále uslyšíš třeba jedno zapípnutí na tři máchnutí... co ti to řekne? Pokud je tedy silné, tak zkušenější hledač stejně hend ví, že je to špatně, pokud je ale slabší zvuk, tak ti to bručení okamžitě napoví. Tohle je ale věc, která platí obecně pro všechny špičkové detektory a mužeš tohle pravidlo uplatnit u všech.

U Minelabu je navíc taky možnost mít nastavený treshold, aby jsi ho slyšel a pak všechny cíle, které jsou diskriminované uslyšíš jako pauzu v tresholdu. Já mám ale na pozadí raději zabručení železa s přibližně poloviční hlasitostí oproti barevným cílům.

To Aslan: na ID 1 se mi neozval ani jeden cíl, který by za něco stál. Neříkám, že se to nemůže stát, ale chodí nás několik a všechny 1čky byly zatím koks. Plíšky mi chodí až od ID 3 a to i ty úplně nejdrobnější titěrnosti. I bročky jsem kopal všechny jako ID 3.

Jo jo, pravdu má náčelník :-). Taky to chodím s železem zavřeným jen do -4 . Předtím jsem kopal neskutečně železa, protože diskriminace to "bručení" schová, takhle je to pro mě mnohem přehlednější. Chodím ale na 2tón, pořád mě není jasná výhoda multitónů. Když pípne barva, stejně kopu, a pokud chci ID, kouknu na display. Při multitónech (obzvlášť u 50tky)se mě často stává, že když ID přeskakuje ( což se děje celkem často) tak místo jednoho cíle slyším něco, co můžou být třeba 2 různé materiály vedle sebe, při 2tónu je jasné, že v zemi je jeden....

Chodím Iron Bias na 6-stku, jaký je rozdíl mezi tím, že to máte nastavený na 0-2 a mojí 6-stkou? :D
Zkoušel jsem pár cílů v zemi a nevidím jediný rozdíl.

Díky moc za odpověď. 8-)

To Elmara: Byl jsem na místě, kde byla možnost najít i Au řetízky, tak jsem kopal vše od ID1 nahoru. Je pravda, že ty plíšky nestály jako nález za nic, ale byla to stará v lomu načervenalá mosaz tloušťky papíru. Pak to byl 10 Heller v hloubce zřejmě na hraně s ID2. Toto byly výjimky v jinak ve spolehlivé identifikaci.

To Krt: ve dvoutonu prostě nic neslyším... tedy na polích. Je třeba zvednout tu rukavici a dát tam ten mulťák. Prostě je to uplně o něčem jiném. Věř mi, zkus to jeden celý den a pak už tam ten dvoutón nedáš :)

Mysak: tedy vycházím jenom z logiky věci, ale 1 na 600 stovce bude asi jako 2 u 800, 2 něco mezi 4a 5 a 3 bude 7čka ;-)

Aslan: 10 heller je niklák. Což je feromagnetický kov... zkus si to magnetem ;-)

Elmara ano multiton je asi fajn, ale pro nas co chodili vesměs dvou ton je to aktuálně bordel zvuku když je to vic ID najednou...
Spíš napiš vyhody oproti 2-5tonu, co tam mam jako slyšet navíc, co mi ten ton prakticky přinese když je to vyhodnocení na vic ID a skáče to - co mi to o cíly řekně ? Když je to mince a je rozumě hluboko tak ano multiton dá taky jedno-dvě ID rozsah a ton je parádní... dik za odpověd třeba si na ten multiton taky zvyknu :)

Elmara - Tím chceš říci, že když to mam v Multitonu, tak ten detík je hlasitější pro hlouš uložené barevné kovy, než když je detík ve 2-tónu?

To Elmara: Jo já vím, že je to niklák. Na plocho dává vyžší ID a je to pěkná mince tak bych ji nerad přešel ;-), kromě jiného. S 800stovkou jsem nadmíru spokojen.

No, mě právě uniká ta výhoda multitónu. Jak píše Logi, pro nás analogové dvoutóňáky je to blivajs. A jak vyplývá ze zkušeností uživatelů EQ, stejně je potřeba kopat každou barvu, jako u analogu... Zatím mě přijde, že multitón je prostě sluchová alternativa grafického ID - a to je pro mě dostatečné = pípne barva, kouknu na cifru... Ale asi to teda zkusím a celou jednu hledačku obětuju na multi - zatím jsem vždycky vydržel max. půlhodiny a s hrozným kurvováním jsem přepnul na dvoutón :-D

ja jsem dvouton u EQ ještě ani nezkusil , multi se vyjadřuje nejlépe ... proto nemusíš kopat uplně každou barvu ...

Flegmatik, to je fajn, ale zatím tu nikdo prakticky nevysvětlil nám dvoutoňakum výhody multitonu ? Jak nemusíš kopat každou brav,jak zní ta co kopat nemusím ... je sice hezký že tu máme XX nátou že multi je super ale ještě žadnej co by nam vysvětlil proč je tak super.. dik :)

Každému vyhovuje něco jiného. Já z 2 tónů přešel na 5 tónů a po krátkém čase sem se vrátil opět ke 2 tónům. Nox má pro mě málo políček ID. Proto hodně předmětů ukazuje stejné ID a hůř se nálezy rozlišují. Proto jak se detektor ozve,prostě kopu.

Logi: I v multitónu železa bručej a barva hraje :-) Není v tom nic složitýho, jen mezi barvou a bručením ještě slyšíš další zajímavé tóny, které ti napovědí víc. Zkus si to.

Pro bucifala a Logi 76, pro vysvětlení hledání v multitónu bych vám, chlapi hromský, doporučil podívat se znovu do návodu k použití, strana 30 a 31 - Cílová ID & Diskriminace. Na obrázcích pro jednotlivé úseky diskriminační stupnice rozdělené po deseti do 50, je jasně vidět, které předměty
( zhruba ), lze najít pod jednotlivými čísly a k tomu zvolené tóny nálezů. Tóny si lze nastavit podle toho co kdo preferuje za výšku i barvu tónu. Informativně multitón mnohem více vypovídá o tom, jaký předmět asi pod cívkou lze očekávat. Z počátku je to pro ty, kteří si zvykli na 2 nebo 3 tóny poněkud složitější, ale zvuk a ID číslo mnohem více napoví. ;-) Ale je jasné, že někdo má rád vdolky, jiný zase holky. :-D :-D :-D

Věřím že je pro někoho v multitonu kouzlo. Pro mě přijde zbytečný naučit se zvuk tónu o určitém ID treba na určitý stříbrňák, když na ten samý tón a ID se mi bude hlásit třeba špageta,prstýnek,knoflík aj. Každý předmět se stejně hlásí jinak podle toho jak je natočený a jak je hluboko.Jak sem psal,kdyz se detektor ozve,maximalne kouknu na ID a kopu Nekdo tuhle barevnou hudbu nemusí a vyhovují mu pouze dva tóny. Proto je tam výrobce dává. Kolikrát sem po dlouhém hledání zjistil,že sem pak línej kopat nižší tony a zlatý prsteny se hlásí už od ID 4. :-) :-)

Tohle je věta za všechny prachy :D "ja jsem dvouton u EQ ještě ani nezkusil , multi se vyjadřuje nejlépe" :-D :-D :-D To je jako kdyby někdo napsal "fotbalový zápas skončil 3:0, nejvíc se mi líbil ten poslední gól, přestože jsem ty ostatní neviděl" :-D

To OBI , ano, alespoň u EQX 800. EQX 600 neznám, tam snad jen Fe, ale je to popsané v návodu. ;-) ;-)

Jak píše Mildas. U 800 to jde, u 600 jen v FE.

U ctx chapu to, ze je nutne dobre nastavit.. jak mne presvedcil Korel, kdyz se to umi jede jak brus. Pokud si ale vzpominam dobre nox byl prezentovany, jeste v predprodeji jako jednoduchy detekto vhodny pro kazdeho takrka zapni a jdi. Jak to zde ctu zase tomu neni pravda... a spoustu lidi nevico ma vlastne nastavit aby to slapalo, jak ma...

Chlapi, když se vrátím ještě k tomu tématu s tónovou odezvou - já ctím staré zlaté pravidlo : KAŽDÁ BARVA SE KOPE :-), takže bych si netroufl nějakou vynechat... Zajímavé cíle můžou někdy mít i ID 1(viz moje náušnice nebo Flegmatikův krejcar Štrasburk), takže myslím, že je potřeba kopat prostě vše od 1 do 50. Spíš mě zajímá, jestli s dvoutónem neztrácím třeba na hloubce, někde jsem tu zachytil info, že v multitónu jde hlouběji...?

No jo, popravdě na to často z lenosti kadím a kopu až od 2 až 3. Otázkou je, co zajímavého můžu minout... On se totiž předmět může hlásit jako ID 1, ale po částečném odhrnutí země jde ID výš - prostě je to hlouběji uložený cíl s nižším ID, ale vyšším než 1. Takže pokud striktně odmítneš všechno s ID 1, můžeš o tyhle věci přijít (může to být drobné zlato, nebo malé ag, mám jich už pár s ID 3).

Nastavení tónů by na hloubku nemělo mít vůbec žádnej vliv. Je to jen přiřazení výšky tónu k ID číslu.

Přidat příspěvek

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.

↑ Nahoru + Zobrazit další nabídky

Nahoru