Chat Lovců Historie

Chat o určování nálezů a vůbec o všem, co se děje v sekci Lovci Historie.

Příspěvky se automaticky mažou po 14 dnech a jsou řazeny od nejnovějších.

Přidat příspěvek

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na účet, zaregistrujte se.

Zdravím, mám prosbu ... nemá někdo odkaz na nějaké stránky co se týče Warnant le Regent revolverů ... Knihu od Žuka mám staženou,ale moc tam toho není.Nebo něco o revolverech Warnant Černohorský model ...https://www.todocoleccion.net/militaria-armas-fuego/revolver-espanol-sistema-warnant~x42940108#sobre_el_lote něco takového ...

http://www.muzivcesku.cz/pri-prochazce-nasli-mec-uzasli-nejen-ze-stary-3-tisice-let-ma-stale-dokonale-ostri/

www.lovecpokladu.cz/artefakty/nalez/p-r-s-t-e-174980/

Vstoupil bych do debaty. Sice jste se shodli že "každá řádná pečeť by měla nésti i jméno majitele".
To rozhodně není pravda. Podívejte se do knih od p. Milce. Spousta pečetidel tam žádnej iniciál nemá. Ani náznakem.... A to jsou překreslený a ztotožněný pečeti včetně obyč. řemeslníků..
Konec hlášení.

..a příště bych si prosil psáti hlášení přímo k nálezu, protože tady ta velice přínosná debata zanikne - a to je určitě velká škoda....

Já myslel, že to právě zanikne u nálezu a už si nikdo nevšimne že tam někdo něco psal.

tady to ide za 14 dní dokytek a u nálezu to ostane - dokud nás nesmažou, pak i naše moudra zmizí navěky.....
- a tam si to občas někdo pročte, bo tady sou lidi převelice dychtiví po vědění

ok. No ono lepší když to časem zmizí, než aby to bylo navěky někde :D

nojo, ale u pečetidel je snad naprosto jasný, že sloužily k pečetění - i když občas ten podpis v podobě písma chybí...
- ale tu se bavíme o prstenu - a to je zas jiná pohádka....
- kdyby někdo našel písemnost s pečetí a totožný prsten - bez iniciálů, a dalo by se doložiti, že bylo prstenem pečetěno, tak to jo...ale jinak tyto prsteny jsou i ozdobné, takže bez iniciálu - důkazu pečetící funkce , je to pouze ozdobný prsten, jako ty sedlácké s koníkama
- nebo i koníkama se běžně pečetilo?? to snad né.....

já reagoval na toto:
bo"každá řádná pečeť by měla nésti i jméno majitele - tedy iniciály, nebo opis"... zdroj:luke... 8-)

tj pečeť nemusí obsahovat jméno majitele, jedno jestli prsten nebo pečetidlo...

koníci nevim, nemám k nim žádnou literaturu.

tomu rozumím, tohle je tu psáno už mnohokráte, ale vždy se to týkalo prstenů se symboly, rytinami bez písmen - a sem psal, že každá řádná /ne tedy každá/ pečeť by měla - to mám na mysli, že by to tak mělo býti, /ale není/ protože pečet je vlastně takový dnešni razítko a mělo by míti i na pečetním poli toho, komu přímo patří
- takže tím myslím, že jméno majitele k tomu tak nějak náleží, protože i sám mistr by měl býti na své řemeslo náležitě pyšný a jeho jméno by mělo býti viditelné a ne anonymní
- určitě jsou i pečetě bez jména, jen symboly, ale to mi přijde, že taková pečeť je "nedokonalá", proto to označení - řádná
- když byl v okolí jeden řezník, tak to jméno se zase až tak nepotřebuje, ale když bylo na jednom místě více stejných řemesel, tak ta absence iniciálů je dosti hloupá - i když měl každý pečetidlo odlišné
- ale právě u těch prstenů se tu dosti traduje, že vše, co je na bronzovým prstenu s ploškou vyryto, to je pečetní - proto ta věc s tím řádným pečetěním, bo písmeno je hlavní určovací znak

Nj, ono to vymezit a rozlišovat jestli se s prstenem pečetilo nebo byl na ozdobu...těžký.

Je to divný, ale prostě i řemeslníci si tam iniciál žádnej někdy nedávali. Ono i z tý knížky nelze logicky poznat, jestli jsou otisky z pečetidla nebo prstenu, ale to je jedno.

Ono to sestavení a provedení pečetící plochy bylo natolik odlišný a originální, že to nutnost evidentně nebyla. (A ani nevim jak na tom byli lidé s gramotností)...ale odlišilo se to líp, než když se třeba já podepíšu..to nerozluští nikdo. :)

Z těch stovek cca každý desátý neobsahuje iniciál..doma mám dvě z cca 10, který též nemaj..

s tím souhlasím, že iniciály nebyly povinné, ale zase na druhou stranu - kvůli jednodušší evidenci by to bylo se jménem jednodušší, úředníci měli všechny řemeslníky zapsány a i při nějaké kontrole by museli složitěji - podle obrázku - dohledávat majitele
- to písmeno by vše usnadnilo - tady se ale myslí větší hustotu řemeslníků, tedy nějaké větší město
- a ta gramotnost - asi většina psát číst neuměla, ale pár písmen určitě zvládli, jináč i sem tam se někde na nějakých "nepečetních" nápisech objevují negativní písmena, protože je autor špatně "obkreslil"
- takže aby sme se dobrali nějakýho závěru - existují typáře "S" iniciály i "BEZ" iniciálů

www.lovecpokladu.cz/artefakty/nalez/5-haleru-174554/

- o:-) o:-) o:-) - to tu má jedinej kolega Hering všech pět pohromadě ??

- všelijaký zařazení, herberky a haraburdy, havěť, jídlo i to psí hov-o - to se "nějak" stráví, ale totok je moc.....
- občas mi připadne, že sem se octl na nějakým školním webu prvního stupně ZŠ

nj, když to vypadá jako 5-ti haléř, tak to prostě 5-ti haléř je! Naco ztrácet čas čtením jakési diskuse :-P

pane Tovarnik, je to tak, staťe pod nálezem nejsou v módě čísti...
- ale za tohle zařazení bych bral občanky

Já nemám? Koukl jsem, viděl krásnou patinu, která se na mincích ze země takhle nevyskytuje, koukl že dokonce ročník 1924 a vyřešený. Fejk, zbytečná diskuze s nálezcem :-D

pane generále, Vy ste tam na to káp hned, ste mi udělal radost...
- ale těch "5pohromadě" myslím to hlasování a zařazení - v sekci "fake" jí to bude slušeti více, bude tam ozdobou

Už je tam, kde má být :-D

...se mi ulevilo... :-D

Luke ….docela by ne zajímalo jestli je vůbec možné tuhle minci detíkem najít , napadá mne že pokud by byla součástí nějakého dobového depůtku možné by to bylo :-)

příteli, nějaká ta šance je vždycky, ale originál určitě nenajdeš, jedině doražby, ale i tak bych řekl, že to dřív poteče voda do kopce.....


.. Vyskytují se i nelegální doražby z originálních razidel. To je případ 5 haléře 1924. Pamětníci vědí, že v průběhu 70. let se přiváželo do Prahy velké množství těchto "originálních ražeb" , jedna mince se tehdy prodávala za přibližně 5.000,-Kč. Jeden známý starožitník jich koupil najednou 20 exemplářů. Máme i informaci, že tehdejší ředitel mincovny rozdával svým kamarádům tyto doražby zadarmo. Vzhledem k výskytu těchto mincí za uplynulých 40 let dá se odhadnout těchto dodatečně ražených 5 haléřů 1924 na 100 až 200 exemplářů. Protože jsou raženy originálním razidlem v mincovně a originální metodou na původních strojích, nedá se exaktními způsoby toto falzum prokázat. Nicméně originálů bylo v roce 1924 vyraženo jen asi 6 až 10 a převážně skončily ve státních institucích a muzeích. Na trh se vůbec nedostaly. Takže prakticky vše, co se vyskytuje na numismatickém trhu, jsou pouze tyto doražby, pocházející přibližně z let 1969-1970.

Já někde kdysi četl že se jich vyrazilo 9 nebo 10 zkušebních a rozdělili si je mezi sebou mocipáni jako starosta,mincmistr atd ale kdo ví že jo

Velice zajímavé , děkuji moc ….takže tato mince nebyla vlastně nikdy v oběhu …..přesto originály existují, pokud tomu rozumím tak by ji mohlo mít ve své sbírce třeba národní muzeum

něco v oběhu bylo, ale nikdo neví, kolik....praví se, že při výrobě prvních kusů prasklo razidlo - vyńato z odkazu dule -

Na líci, pod pravým obloukem mostu, je jasně viditelná prasklina v
razidle. Tato prasklina se nevyskytuje na žádném 5 hal. 1924 pocházejícím z pozdějších nelegálních doražeb. Důvodem je, že původní razidlo se již nedalo použít a bylo tedy použito razidlo jiné, od pozdějšího ročníku. To, co se mezi zkušenými sběrateli dávno traduje, že totiž těch zkušebních 5 haléřích 1924 je tak málo, protože při ražbě prasklo razidlo, je tak prokázanou skutečností. ...
- tato mince byla v Kremnici zprvu zhotovena pouze jako regulérní próba, tedy ražba na zkoušku a podle původních sdělení odborníků (ing. A. Hrdá, J. Pekárek a další) v počtu pouhých 3-10 kusů. I když jich zřejmě bylo raženo více (některé "zaručené" zprávy dokonce popisovaly chudé slovenské dělníky z mincovny, jak ve 20.letech postáli před budovou této instituce a z ruliček v papíře levně prodávají 5-haléře 1924 zájemcům z řad sběratelů), stále se jednalo jen o zkušební ražby, která se v oběhu neměly v podstatě objevit. Protože nebyl tento ročník oficiálně ražen - údajně proto, že peněžní oběh byl předchozím ročníkem 1923 dostatečně saturován, sběratelům do sbírky ročníků přece jen chyběl a v tehdejších numismatických kruzích i tisku se vedly diskuze, zda vůbec nějaký 5-haléř 1924 existuje. Konec učinila krátká informace v Chaurových Sběratelských zprávách, že jeden exemplář v běžném peněžním oběhu zachytil prof. Horna a věnoval jej do sbírek Národního muzea, kde se nachází dodnes. Je zajímavé, že tato mince skutečně nese lehké přirozené stopy otěru krátkodobým oběhem.
Ke většímu rozšíření této stále nejvzácnější české drobné kurantní mince došlo až v letech
poválečných a jednalo se spolehlivě o opakované nelegální doražby v kremnické mincovně, přestože se tato instituce k tomu nikdy nepřihlásila, což je však zcela pochopitelné. Vzpomínám si na vyprávění sochařky a medailérky Marie Uchytilové-Kučové, /autorky naší tolik oblíbené "sockoruny"/, kterou jsem na konci 80.let chodil s manželkou navštěvovat do jejího ateliéru a sledovali jsme práci na její proslulém pomníku lidických dětí, o který měla umělkyně strach, že jej konkurence nechá zničit. Tehdy paní Chytilová mimo jiné vzpomínala, jak někdy v 60.letech byla spolu s delegací dalších umělců pozvána do kremnické mincovny na exkurzi a po prohlídce ateliérů a provozních linek byli někteří přítomní výtvarníci na památku podarování čerstvě vyraženými 5-haléři 1924. Tato mince se pak skutečně nalézala ve sbírce jejího otce, plzeňského numismatika pana Uchytila a byla později prodána v aukci. ...

vše tu -

http://www.cns-tabor.cz/file/5hal_1924.pdf

Je kolem toho bordel, asi krycí mlhovina pro toho, kdo si je razil neoficiálně.

google říká, že se jich několik do oběhu dostalo.

Gůgl taky říká že už po nich byla sháňka za první republiky :-D :-D

Tak to je jasné kde je poptávka utvoří se brzy i nabídka :,-(

http://www.vykupminci.cz/aktuality/34-aktuality/79-nejvzacnejsi-obezna-mince-csr-je-5-haler-z-roku-1924.html

šance najít detíkem 0%.... už ve svý době to byla vzácnost která se dostala do rukou málokomu, do oběhu jich šlo minimum naprostý.

NAjdou se tu horší šíbři, který přes obálky otravujou s výkupem nálezů za směšný ceny.

Aha, promiň. Ten "pan generál" nutností není :D

...apropo: Elmaro a všichni, co tvoříte tento skvělý web.
Nešlo by udělat něco s tím, aby nebylo nutno odkazy zde zveřejněné kopírovat do vyhledávače ale aby se na odkaz jen kliklo a šmitec? díky

Zaujala mne nedávno tématika zákopových prstenů a tak jsem něco o tom hledal. A tohle je poměrně zajímavý čtení.
Tak pro ty, co nečetli: http://www.vhu.cz/prstenek-v-upominku-na-svetovou-valku/

Ale i s olejem se to musí umět, jak tam popisujou "že nálezci nosej nálezy z kterejch olej teče", nebo tady, že jim žlukne na předmětu..to je špatně, logicky..všeho s mírou.


Zpět do chatu

↑ Nahoru + Zobrazit další nabídky

Nahoru