Mince vlakem přejetá k určení

Jako kluci z Pardubic jsme se občas bavili tím, že jsme na koleje dali desetníky a další mincovní oběživo a bavili se vzniklou plackou. Jak jsem zjistil, nebyli jsme v tom zdaleka první. Minci jsem sice už identifikoval, ale dávám pro kolegy jako malou hádanku k vyřešení :-)

Angaben über die Münze

Identifizierte Münze: František Josef I. (1848–1916) – 10 Fillér (10 Haléř) (č. 398) František Josef I. (1848–1916) 10 Fillér (10 Haléř)

Ansichten der Benutzer

Durchschnitt: 23,0 mm
Gewicht: 2,90 g
Gebiet der Prägung: Uhry (Maďarsko) (1 Meinung)
Landesherr: František Josef I. (1848–1916) (1 Meinung)
Prägungsjahr: 1893 (1 Meinung)
Nominal: 10 Fillér (10 Haléř) (1 Meinung)
Material: Nikl (Ni) (1 Meinung)
Nr. der Münze: František Josef I. (1848–1916) – 10 Fillér (10 Haléř) (č. 398) (2 Meinungen), František Josef I. (1848–1916) – 20 Fillér (20 Haléř) (č. 427) (1 Meinung) lukegoss: 427, Kapsa: 398, Makovice: 398

Melden Sie sich an und helfen Sie, diese Münze zu bestimmen.

Fotografie

Mince vlakem přejetá k určení
Mince vlakem přejetá k určení
Mince vlakem přejetá k určení

Fundumstände

Lokalität:Jihomoravský kraj
Bodenzustand:Feucht
Fundtiefe:10 cm
Verwendeter Detektor:Vanquish 540
2 Stimmen
2 Stimmen
angezeigt:
1488x,
Kommentare:
43,
Finder:
Makovice Makovice
Eingefügt:
der 19. März 2023

Kommentare

Nerad bych se mýlil, ale vypadá to na 20ti krejcar France Josefa.
Uherák. :-)

Možná desítka, z dvacky by po vlaku bylo větší +- kolečko. ;-)

Je tam vidět zbytek opisu VALTO PENZ.

Pravda, asi 10 ;-)

Na tohle je expert lukegoss :-D :-D

Luke je vyhlášený specialista na dvouhellery :-D
Kde vůbec je, že ani nepřiloží názor k dílu :-D

Pruská lokomotiva třídy G 7.1.

To se dá poznat?
Klobouk dolů :-D :-) ;-)

Od toho jsme tady odborníci. Jsi na správnym místě.

OBI ..hledá mincovnu😄😄

V ČR je cca deset sběratelů co úmyslně nechávají mince přejet vlakem a na popiskách si uvádějí: ta a ta, přejeta tam a tam, tím a tím - proti gustu žádný dišputát

:-D :-D :-D

Jdu vyřadit z alba desetikrejcary a hledat nejbližší kolej. :-D
Určitě stoupnou v ceně :-D :-D :-D

Aby po těch kolejích něco jezdilo, jdi v Čechách. :,-(

Budu si muset počkat, třeba pojede drezína.
Na trasu Ústí/ Kralupy si netroufám, páč by z té desítky po průjezdu soupravy v plné rychlosti zbyl jenom staniol :-D

Jak to může být krejcar, když je tam 1893 a tudíž již měna korunová?
Niklový 10 fillér 8-)

To by byla mince jak od Koudelky... 😁😁😁

no, áno, děkuji kolegovi markusovi za uvedení, už jsem tu a se mnou i odbornost na nejvyšššším levelu

- zmíněná mince jest 20 FILLLÉR

Já tam teda celkem zřetelně vidím 1893. 8-)

Tovarnik, Lukegoss vy máte křišťálový koule ? Já tam nic nevidím ať koukám jak koukám...😁

Proboha gde to vidíte ?! 😁

Koule asi ještě máme, o materiálu se zatím vedou spory :-D
Jestli 10, nebo 20 fillér záleží na kinetické energii projíždějícího vlaku :-P

A tak jsem zase vedle jak ta jedle. :-D
Jdu uložit krejcary. Filléry pod vlak nedám, těch mám málo. :-D :-D :-D

ÁNO, JAK praví kolega badatel Továrník, je to nikl, bo to má vroubkovanou hranu a dle hmotnosti je to 20, bo desítka má pouhých 2,5g
- konec hlášení, volte č. 427 - lukegosss na hrad!!!

no s tou hmotností, jedině, že by u tej desítky byla slitá ještě kolejnice, anebo třetí náprava :-D

a ty koule - no, popravdě, já se tam dolů už pár let bojím podívat :-D

Nezbývá, než poděkovat odborníkům a neméně jejich křišťálovým koulím :-D :-D :-D
Opatrně při chůzi :-D

No nevím, udávají se 3 gramy .... 8-)
https://en.numista.com/catalogue/pieces3835.html
Ale asi máš pravdu a spíš 20.

Ajo, sorry. Deklarovanou hmotnost jsem přehlédl. Takže opravdu dvacítka 8-)

moment, přítelé, ještě tu hmotnost prověřím

Továrníku, desítka má deklarovanou hmotnost 3 gramy, nikoli 2,5 jak se nám tu snaží namluvit, viz link výše. 8-)
Je to takový na hraně, ale asi přeci jen spíš ta dvacka.

áno, 2,5g má jinej model 20 fillleru a to železnej
- takže tu konečné slovo mistra lukehogossse, teda konečná expertíza i se certifikátem

- 10 i 20 mají shodnou hmotnost, ale i průměr, i poloha opisu je shodná, takže se NEDÁ určit, co to bylo

oprava

áno, 2,5g má jinej model 10 fillleru a to železnej

ale můžeme se shodnout, že je to 20, bo už sem tak zahlasoval a zítra je v pennnysmárketu akce na dadáka

Těžko, pak by to nebylo kompatibilní ve výdejních automatech :-D :-D
https://en.numista.com/catalogue/pieces10041.html

Nesmysl, nakonec to bude přeci jen ta desítka, protože shodnou hmotnost nemají! 8-)

Desítka má 3 gramy: https://en.numista.com/catalogue/pieces3835.html
Kdežto dvacka 4: https://en.numista.com/catalogue/pieces10038.html

Třeba neco zůstalo na kolech :-D

Vy dva teda klobouk dolů... 👀👍😊 a bacha na ty koule... 😁 Luke podle profilovky si na ně nemůžeš v žádném případě dohlídnout... Jedině u zrcadla... 😋😁😁😁😇

OBI, to asi jo, ale víc jak 1/4 váhy to nebude, takže pokud sedí uvedených 2,9 gramu nálezu, tak to bude ta desítka, která má mít podle Numisty 3 gramy. 8-)

Takže s konečnou platností je to niklový 10 Fillér z roku 1893 a mincovny Kremnica. :-D

:-D :-D - já se díval na pár stránek a ta hmotnost je různá, ještě se někde jinde mrkni a pokud to bude sedět, dej to sem, já už končím :-D
- pokud někdo tyhle mince má fyzicky, přeměřte je a zvažte, ať je to jistý, ale ty stejný parametry u různých nominálu by byla hodně ujetá
- markusi, že jsi nebyl raději zticha!! :-D :-D

Souhlas s finálním verdiktem kolegy Kapsy. Včera v terénu tedy nejdřív nadšení, že mám agéčko, což mne doma rychle přešlo, protože kov je tmavší než Ag, ale zároveň nekoroduje -> nikl. A u hmotnosti je potřeba zohlednit částečný úbytek materiálu, což na fotkách není tak zřetelné (vyleptaný flek hlavně na straně s letopočtem), odpovídá podle mého názoru minci 10 fillerů, která by v tom stavu měla mít 3g, . Díky všem za příspěvky, zvlášť Domovi za typ lokomotivy 8-)

tak sem dostal přesnou hmotnost trocha ojeté 20 - 3,93g a 21 mm
- áno, souhlasím, že je tato velice horlivě diskutovaná mince 10-ka
- volte č. 398, volte jistotu ;-)

Beitrag hinzufügen

Um einen Beitrag hinzuzufügen, müssen Sie sich anmelden. Wenn Sie noch kein Konto auf dieser Webseite haben, registrieren Sie sich.

↑ Zurück nach oben + Mehr sehen

Nach oben