Viadukty zaniklé trati

Několik stovek metrů původní jednokolejné železniční tratě číslo 210, známější jako Posázavský pacifik, vedlo mezi lety 1869 a 1885 severozápadním rohem Krčského lesa.
Realizace Posázavského pacifiku započala v létě 1881, ke konci téhož roku již začala fungovat nákladní doprava, která byla posléze v březnu roku 1882 rozšířena o dopravu osobní. Cílem tohoto úseku bylo hlavně napojení modřanského cukrovaru i samotných Modřan na další železniční tahy směrem do Nuslí. Na tomto úseku byly vybudovány také dvě stanice: Braník-Hodkovičky a Krč. Trasa kolejí byla již zakreslena v takzvané františkojosefské mapě, která vznikala 16 let během takzvaného třetího vojenského mapování mezi lety 1869 a 1885. Právě v té době jezdily vlaky Krčským lesem.
Trať však byla posléze v první polovině 20. století upravována a v druhé etapě rekonstrukcí došlo k nejzásadnějším změnám. Stanice v Krči byla přesunuta více na západ, kolejiště bylo rozšířeno a v letech 1958 až 1960 byl prokopán průřez vrchem Homole. Po několika dnech přerušeného provozu vyjely vlaky na nové trase 25. května 1960. A právě od šedesátých let již železnice vede nad Krčským lesem a jen o pár desítek metrů míjí místo, kde se kříží Jižní spojka a ulice Michelská-Vídeňská. Z původní trati toho sice moc nezbylo, ale pár vzpomínek na bezmála 60 let zaniklou trať stále ještě nalezneme na několika místech Krčského lesa.

http://krcakzije.cz/lokalita/viadukty-zanikle-zeleznicni-trati.html

Text: www.krcakzije.cz

Fotografien

Viadukty zaniklé trati
Viadukty zaniklé trati
Viadukty zaniklé trati
Viadukty zaniklé trati
Viadukty zaniklé trati
7 Stimmen
7 Stimmen
angezeigt:
2333x,
Kommentare:
0,
Finder:
Argill Argill
Fotografiert:
der 23. Januar 2019,
Eingefügt:
der 23. Januar 2019

Kommentare

Im Chat gibt es keinen Beitrag.

Beitrag hinzufügen

Um einen Beitrag hinzuzufügen, müssen Sie sich anmelden. Wenn Sie noch kein Konto auf dieser Webseite haben, registrieren Sie sich.

↑ Zurück nach oben + Mehr sehen

Nach oben