Minelab Quattro MP

První klubový test

 

Kdo bude testovat?

Z důvodů pokusu o maximální objektivitu v testu u přístroje, který prodáváme, jsme se rozhodli oslovit členy klubu, kteří mají delší zkušenosti s hledáním, aby se jako nestranní testování ujali .

Jako prvního jsem oslovil "Jojdu", který má s detektory Minelab dlouholeté zkušenosti a tak se mi zdál pro úvod jako ten nejvhodnější. Jinak doufám, že se někdo další, třeba na příští klubovce přihlásí. Naše představa je provést test alespoň u tří hledačů a samozřejmě doufám v bohatý rozbor v diskuzi.

Podmínky testu

Toho, kdo bude provádět test nejdřív s detektorem seznámím (nastavení atd - to zde nechci příliš popisovat, není to složité, pokud bude zájem doplním ) Potom následuje zkouška diskriminace, měď - železo, stříbro - železo, dvou hloubkách, 10 a 20 cm.

Jako železo používám zrezivělé hřebíky - 100ky, stříbro - 20ti Krejcar RU a měď - 1 Krejcar RU + jemný zlatý řetízek, snubní prstýnek a náušničku pro test na zlato. Hloubky jsou samozřejmě orientační, 20 cm v kamenité půdě u Jílového je práce pro "otroky" .

Jak to vidí Jojda ?

Železné hřebíky položené vedle 10ti Krejcaru udělají svoje .Vzdálenost cca 5 cm. V modu All Metal se blízko položené železo projevuje tak, že je Silvřík neviditelný... V modu Coins je ale vše v pořádku. Železo je diskriminováno a stříbrňák se hlásí moc hezky .

Zkoušeli jsme stříbrňáky pokládat do staré železné lžíce, ale to už Quattro řeklo ne ne. Pokud se v All Metal vydiskriminuje železo manuálně, stříbrňáček se samozřejmě znovu objeví.

Výsledky v 10 a 20 cm se příliš nelišily. Samozřejmě s příbývající hloubkou signál někdy znejistí, zejména v případě, když je železný odpad hodně blízko.

Zkoušeli jsme také 20ti Krejcar ve 30 cm pokud byly hřebíky příliš blízko, neprojevoval se signál nějakým přeskakováním, ale stříbrný signál jako by neměl hranu. Prostě ráno bych ten signál kopal, odpoledne už ne. Stejné pokusy s 1 Krejcarem RU byly velice podobné. Pokud to mohu posoudit, měď se hlásila o něco lépe.

Pokusně jsme také zkoušeli zlaté kousky (náušničky, prstýnky). I drobné kousky velice snadno a správně Quatřík identifikoval. Řetízek ale jako by ani nebyl. Je to známá věc a děje se to u mnoha univerzálních přístrojů. Všelijakým zkoušením s citlivostí na max se nám sice dařilo řetízek vidět, ale takhle se chodit nedá :(

Mašinka se celkově chovala velice hezky. Byla stabilní a potom, co jsem správně nastavil citlivost a množství železa na High, se příjemně zklidnila. V automatu se Quattro chovala naprosto normálně. Trochu mě však překvapilo, že informace o posledním nalezeném předmětu zůstávají stále viset na displeji. Jelikož jsme hledali v dosti zamořeném místě, tak se stávalo, že jsem po tom, co jsem slyšel jasný signál, promáchl dál a na dislpleji uš se objevila záporná hodnota železa. Jde ale pouze o zvyk.

Přeci jen jsem zastánce toho, že citlivost si má člověk nastavit sám a to pokud možno co nejvýše, i za cenu občasných ruchů. Základní tón jsem měl nastaven na střední úrovni a po celou dobu byl stabilní. Detektor je naprosto imunní vůči stožárům vysokého napětí a i když jsme byli od elektrického ohradníku opravdu jen kousek, byl bez jakýchkoli problémů.

Odpoledne jsme zkusili lesík poblíž Křížového Újezda. Mineralizaci půdy odhaduji jako střední . S detektorem se dalo hledat skoro na maximální citlivost, měl jsem nastaveno "16" na 20ti bodobé stupnici. Podařilo se nám najít několik bezcenných RU mincí, přičemž jeden 2 Krejcar byl snad 40 cm hluboko !!! Celou dobu jsem používal standartní cívku (1050).

Závěr

Quattro je mašinka podle mého gusta. Velký, přehledný displej, příjemná tónová odezva, pěkný design. Prostě Mercedes mezi detektory . Pokud jste vlastníci téhle mašinky je pro vás spousta věcí snažší.

 

Z jojdou sepsal elmara

P.S. za redakci lovcepokladu : My samozřejmě považujeme Quatrro za jeden z nejlepších detíků na trhu.

 

zobrazeno: 9599x, komentářů: 38, autor: Elmara, vytvořeno: 7.8.2007 23:28

Komentáře

10. srpna 2007
Pilbek
Soldat
Quattro
Pilbek

Ahoj.Jakou máš zkušenost při hledání v diskriminačním modu?Slyšel jsem ,že se oproti hledání v Allu přichází o dosah. Také se reakce detektoru zpomaluje.Byl jsem naopak přesvědčen,že je lepší v zamoženém prostředí hledat v Allu kdy je detektor rychlejší ,nezpomalený filtrováním a slyšet všechny hlášené tóny.Při potlačení železa se v diskriminaci detektor zahltí a vedle položenou barvu nehlásí.Nebo se pletu? Zajímalo by mě v jakém nastavení hledáš? All , diskriminace,All+potlačení železa? Testoval jsi také dosah? Uváděný dosah na 2krejcar 40cm mi přijde dost nadsazený. Dík,zdravím Pilbek

detektor: Quattro, město: Plzeň
10. srpna 2007
elmara
Feldmarschall
Ahoj
elmara

Vemu to popořadě :)Hledáním v představěných modech podle mne na dosahu neztratíš nic, pouze detektor se začne chovat trochu jinak. Četl jsem detailní rozbor modu Relic a v testech se neprokázalo, že by došlo byť i k minimálnímu rozdílu. Zpomalení procesoru je zanedbatelné a já ho nijak nepociťuji. V zamořeném prostředí hledám v All metal, Fe diskriminované až k -3. Železo položené vedle slitiny většinou v all metal znamená že se ti hlásí jako fe. Pokud máš vydiskriminováno, a předměty neleží na sobě, tak se slitina normálně ozve. V Jílovém hledám v modu RELIC nebo ALL METAL, diskriminace do 0. Je to tady z rudou dost ostrý:)

Uvedený dosah na 2kr byl pouze odhad bez měření. Pouze to byla díra jako do pekla..

elmara

detektor: Tejon Ultimate, CS6MX, GM4, město: Jílové u Prahy
10. srpna 2007
kubota
Quattro MP zákl…
kubota

Zdar lidi,

nedá mi reagovat na článek k Quattru MP. Je to citlivý detektor a o jeho přednostech a hloubce se nedá pochybovat. Na druhou stranu se nechytá na řetízky zejména Au. To si odzkoušejte, nemá nárok na standardní cívce jej vzít, max. jen smotaný a bude hlásit jako Al. Chce to menší cívku s větší citlivostí, sám uvažuji o nové 6"Exelerator a nebo klasika 4,5"x 7" 2D. Je škoda, že zástupci a prodejci Minelab v Cz nedávají více nabídek a prezentací k příslušenství a zejména k cívkám. Zatím jsem nenalezl jeden článek, tedy v CZ. Pokud se mýlím díky za upozornění.

11. srpna 2007
elmara
Feldmarschall
re kubota
elmara

Naprosto souhlasím. Jemný řetízek roztažený do délky je neviditelný. Malé cívky připravujeme, budou k dostání koncem měsíce. Bohužel jsem je testoval před časem taky a řetízek AU je stále neviditelný.

Při testování jsme měli citlivost na max a řetízek byl složený přez sebe.

detektor: Tejon Ultimate, CS6MX, GM4, město: Jílové u Prahy
12. srpna 2007
pilbek
Soldat
pilbek

A jak je na tom s reakcí na drobné tenké stříbrné mince? dík

detektor: Quattro, město: Plzeň
12. srpna 2007
elmara
Feldmarschall
TO PILBEK
elmara

Bez problému, stříbro a slitiny jsou pro quattro lahůdka.

detektor: Tejon Ultimate, CS6MX, GM4, město: Jílové u Prahy
15. srpna 2007
Feri
Zugsführer
Dosah Quattro
Feri

Ahoj Pilbek, v půdách s nízkým obsahem Fe dělá Quattro divy. Ale tam, kde je hodně odpadu, chce to trpělivost a už mít nějaký ten výkop za sebou. Já raději kopnu, než bych tratil. Zdarec. Feri

detektor: Všechny Garretty, město: Brandýsek, 48 let
16. srpna 2007
pilbek
Soldat
pilbek

Ahoj Feri,už jsi tady taky :). Tak jsem konečně pořídil Quattro.Zatím jsme ve fázi seznamování,ale jsem nadšenej.Ještě jednou dík za rady.



hodně štěstí,zdravím Pilbek

detektor: Quattro, město: Plzeň
16. srpna 2007
vrcinak
Soldat
retizek AU
vrcinak

zdar vsem

moje zkusenost na jemnej AU retizek - nepomohla ani origo mala civka tusim 8" daval jsem mu to az pod cumak v ruznejch tvarech a nic AU prstynek udelal odlouplej ctyrlistek AU - detska nausnice civka 8" pipnul take ale ne vic jak na 10cm airtest

jinak chodim dle rady predchoziho majitele v allmetalu urcite je rychlejsi nez v disk ale na nekterejch placech hodne ubiram protoze zacne prokvikavat asi tak na 16 a nebo prepnu na mince a jedu o dost pomalu pro jistotu

dalsi zkusenost - nasel jsem asi pet kousku naboju vedle sebe do stg44 predemnou sel kamos s xp200 + zakl civka halasil mu pouze zelezo ja mel nasazenou civku 8" a pipnul mi i barvu docela zazrak tak jsme to chvilku zkouseli nez jsme to kopli xp200 stale hlasil zelezo a quattro

z jedne strany zelezo a z druhe barva byli asi v 15cm uz dost zezrane

teda ta hilzna ta je FE

o komaci uz jsem nekde psal mam ho na zahrade dele nez rok ve 28cm a musim ric ze to ma co delat jednou jo jednou ne ale je fakt ze vedle mam i zelezo a podobnej bordel proste jsem to nevycistil hlina je tam hnus tvrda a kremen ale verim ze nekde jinde by dosahl asi i na tech 30cm

docela by jsem uvital nejakou zkusenost v programu RELIC jeste jsem to ani v tomhle netestoval teda hlavne co se tyka rychlosti ma to zatazeny zelezo tusim ze v manualu pisou ze je to dobre na plaze

tak to asi vse zdar vrcinak

detektor: Minelab ADV , město:
16. srpna 2007
kubota
Coiltek Platypus
kubota

Vrátím se ještě k citlivosti cívek na drobné věci se zachováním hloubky. Ze zahraničních fór je dost opěvovaná australská Coiltek Platypus. Uvádějí vysokou citlivost na Au i hloubkovost s kterou předčí i základ. cívku. Jedná se mi o 11x8" Platypus. Je to údajně žrout baterek, ale ten výkon se musí něčím zaplatit. Má někdo s touto DD cívkou nějakou zkušenost ?

17. srpna 2007
pilbek
Soldat
nastavení?
pilbek

Chtěl bych se ještě zeptat s jak vysoko nastavenou citlivostí hledáte + množství železa (high nebo low)díky

detektor: Quattro, město: Plzeň
18. srpna 2007
elmara
Feldmarschall
elmara

TO pilbek: v nastavení citlivosti jdu na maximum co se dá snést. Někdy se holt musí ubrat i v průběhu hledání. Množství železa v půdě je pouze odhadnutelné. Při zapnutí High se přístroj částečně zklidní. Trochu tím ale přicházíš o výkon.



TO kubota: cívky od Coiltek pravděpodobně budeme prodávat. Mám tady jejich nabídku. Zatím jsem ještě žádnou sám netestoval. Takže se mě nechce kupovat zajíce v pytli



TO vrcinak: quattro jemné zlaté řetízky prostě nevidí. Je to známý fakt. Zkoušel jsem co se dalo. Ostatně ze stejnou slepotou se potýká většina detíků. Pomíjím zobrazování zlata jako slitiny atd.

detektor: Tejon Ultimate, CS6MX, GM4, město: Jílové u Prahy
13. září 2007
cortes
Zugsführer
13.9
cortes

Asi ho koupím,ale mám jen 18 000 kč ..Kdo prodá trochu jetý?SPĚCHÁ

MEIL- tvare@seznam.cz

detektor: Fisher 1270,DetectorPro UniProbe, město: Moravák.Přechodně Praha,39 let
14. září 2007
elmara
Feldmarschall
elmara

TO cortes: mrkni do bazaru, je tam jeden kousek z testů. Je uplně new! Pouze sním v létě pár lidí skoušelo hledat. Záruka 2 roky, vše v orig. bedně. Předváděcí modely vyprodávám každé tři měsíce (aby to ještě šlo :) ). Do konce roku tam budou určitě ještě X-Terra 50 a 70 a Advantage.

detektor: Tejon Ultimate, CS6MX, GM4, město: Jílové u Prahy
15. září 2007
scyth
scyth

na plazi v mokrom slanom piesku ide vyborne. kopal som koli nejakej antenke skoro do australie :)

15. září 2007
cortes
Zugsführer
cortes

Pánové...Používáte i nějaký svůj program ,který je podle vás dobrej na zahumusené pole.. na kolečka?

detektor: Fisher 1270,DetectorPro UniProbe, město: Moravák.Přechodně Praha,39 let
16. září 2007
cortes
Zugsführer
cortes

Tak už ho mám take,ale jsem z něho zatím ,,daněk,,--)))

detektor: Fisher 1270,DetectorPro UniProbe, město: Moravák.Přechodně Praha,39 let
17. září 2007
vrcinak
Soldat
quattro pro cortes
vrcinak

cortes nastav si v pravo nahore RELIC a muzes vyrazit casem poznas ze je v tom nastaveni rychlej a jde vic dolu ty dva prg v levo si nekde testni jsou pomalejsi a nejdou tak dolu - prepinam na ne

tedy na prg coin nebo

con+jewelry jen aby jsem se utvrdil ze v tom rezimu zahraje opetovne barvu ale neni to potreba muze se ti pri tom stat ze v techto dvou rezimech ztratis signal hlavne kdyz je to hloubeji samozrejme ze pokud je to hluboko na hranici tak ti to prechazi do zeleza i v all metal ja jsem si pod to tlac RELIC nastavil jeste svuj prg a to tak ze jsem asi o dve carky ubral na disk zeleza ale to uz ti sem tam prokvikne zelezo jeste dej bacha v almetalu casto se stava ze zahraje barvu kdyz liznes zrezle zelezo krajem civky ale na to prijdes pokud nemas manual poslu ti ho v pdf

z toho tlacitka noise cancel si nic nedelej nema to na hledani vliv (ta funkce je tam jeste jednou najdes ji v menu) teda slouzi k tomu kdyz vas jde vic pohromade na spektraku jsem videl co to dela - posouva to cele to spektrum frekvenci a hleda si to mistecko kde neni ruseni od jineho detiku pripadne jinejch zdroju je dobre ji pred hledanim spustit a pak nastavit citlivost ale jednou se mi stalo ze mi to bylo naprd to jsem pod sebou mel nejakej blaznivej kabel a o kus dal byla trakce i threshold stichnul (musel jsem ubrat na citlivosti hralo to pomalu ruskou hymnu) ten ale moc casto nepouzivam v all metalu vubec ze

pak je tam funkce v menu ktere se jmenuje trash density jedu stale v LOW protoze hledam v prg relic a ten je dost rychlej v manualu pisou ze je pri zapnuti HIGH je detik rychlejsi ale to se pravdepodobne jedna o prednastavene prg v leve casti - coin a coin+jewelry

ja se v nich bojim chodit aby jsem nepresel - poznas sam

to tak vse pokud ma nekdo jinej poznatek rad se poucim preju hodne nalezu hlavne s tou velkou civkou ja mam naopak tu malou 8" lepe rozlisuje ale jde o neco min dolu zdar zdar vrc.

detektor: Minelab ADV , město:
18. září 2007
cortes
Zugsführer
cortes

vrcinak...Dík za rady....Musím ho pořádně otestovat ..ve všech programech..Já jsem kolečkář..hodně malé kolečka mám ráddd a chcu je i nadále hledat..Včera jsemzjistil,že mě sedí na pole ta malá plná cívka...Zatím..a dík

detektor: Fisher 1270,DetectorPro UniProbe, město: Moravák.Přechodně Praha,39 let
19. září 2007
cortes
Zugsführer
cortes

Udělal jsem si malej testík na zahradě..1kčs v 25 cm není problém...Ale o ty mě nejde...Testováno s 10 cívkou.



Stříbrňáček..průměr 10-11 mm ,váha asi 3 g......20cm s přehledem...

Testováno s malou 8 cívkou.





Velká cívka tu malou stříbrnou nějak moc ve 20cm nebrala......



Nejllepší se mě zdál..program -mince-..Potvrzoval jsem si tu barvu i v all metalu...Citlivost na 17...,,množství odpadu-velké...,diskriminace-železo....



Větší hloubku na kolečka jsem netestoval..byl to jen rychlej testík.

detektor: Fisher 1270,DetectorPro UniProbe, město: Moravák.Přechodně Praha,39 let
28. září 2007
kaprál
Korporal
Quatro MP
kaprál

Jak tady všichni diskutujete o detíku Quatro MP, tak jste mi velice pomohli v rozhodování při výběru. A i když ho ještě nemám, již dnes se na něj těším jako malej kluk. Takže moc díkes a všem mnoho zdaru!

detektor: XP Goldmaxx Power, město: Zelený Peklo 48jahre
4. října 2007
cortes
Zugsführer
cortes

Tak jsem ho testnul na hlubkovém při testech v Kdyni...A i když jsem měl nachozeno v době srazu jen 6 hodin s tímto detektorem....Jsem mu nebo on mě neudělal ostudu.---))))Opravdu dobrej detík...ale kur....y těžký---)))

detektor: Fisher 1270,DetectorPro UniProbe, město: Moravák.Přechodně Praha,39 let
5. října 2007
kaprál
Korporal
Quatro
kaprál

Cortes, zvykneš si, já jsem si taky zvyknul a pravou ruku mám již jako Rambo!

detektor: XP Goldmaxx Power, město: Zelený Peklo 48jahre
6. října 2007
elmara
Feldmarschall
elmara

TO cortes: dnes jsem dostal oficialní výsledky z Kdyně. Minelab a Fisher mě opravdu udělal radost:)

detektor: Tejon Ultimate, CS6MX, GM4, město: Jílové u Prahy
10. října 2007
kaprál
Korporal
Quatro MP
kaprál

To elmara: jak je to prosím u tohoto detíku v kombinaci s vysokou postavou, není přístroj "krátký"? Mám 188 cm.

detektor: XP Goldmaxx Power, město: Zelený Peklo 48jahre
15. října 2007
watch replica
watch replica
watch replica

Our <a href=http://www.make-replica-watch.com>watch replica</a> price is cheaper than other website, and the watch replica is the good watch. you can choose any watch replica to placed order, Once we receive your payment, we will handle the watch replica shipment.

18. října 2007
cortes
Zugsführer
cortes

KAPRÁLE---Na Quattro se prodává i Spodní tyč (dlouhý) "Long man"..pro čahouna jak jsi ty--))) tuším za 1500 kč.

detektor: Fisher 1270,DetectorPro UniProbe, město: Moravák.Přechodně Praha,39 let
19. října 2007
eve online isk
eve online isk
eve online isk

Buy <a href=http://www.igamehome.com/EVE_Online_Isk.htm>eve online isk</a>, eve online isk

19. října 2007
kaprál
Korporal
tyčka na šk&aac…
kaprál

To Cortes: po zkoušce u Tvojí maličkosti jsem zjistil, že asi pravděpodobně nebude zapotřebí, ačkoliv jsem dlouhý a hubený jako tyčka na škádlení opic. A za těch 1500,-Kč Ti koupím raději 150 piv! Mnoho zdaru kámo!

detektor: XP Goldmaxx Power, město: Zelený Peklo 48jahre
19. října 2007
cortes
Zugsführer
cortes

kaprál---Abych tě nevzal za slovo..Ale musel by jsi je vypit semnou---)))

detektor: Fisher 1270,DetectorPro UniProbe, město: Moravák.Přechodně Praha,39 let
20. října 2007
kaprál
Korporal
kaprál

Cortes: to by šlo, ale to bychom měli řešit jinde, tady jsme v jiný "míse", tady se řeší náš "miláček" MP a né ňáký pívisko! Reakci tedy šoupni do chatu! :-)

detektor: XP Goldmaxx Power, město: Zelený Peklo 48jahre
1. listopadu 2007
kaprál
Korporal
kaprál

S celým testem naprosto souhlasím a plně se ztotožňuji, zejména Závěr je výstižný: spousta věcí je nyní pro mne snažší...:-)

detektor: XP Goldmaxx Power, město: Zelený Peklo 48jahre
16. ledna 2008
marczus
hledac
marczus

na me ten detektor neudelal dojem.nic ve zlym

25. ledna 2008
Rajčák
Stabsfeldwebel
Rajčák

No já si jej právě koupil. Na mne dojem udělal okamžitě. Jaké budou další dojmy se podělím ppříště.

detektor: , město: Plzeň-sever, 45 let
4. března 2008
efendi
Soldat
efendi

Pánové-mám jeden dotaz,který mi nikdo zatím nezodpověděl.Co je na Qattru tak těžké??Přece jen chodit s dvoukilovou mašinou celé odpoledne musí být dost nepříjemné.Není nějaká možnost odlehčení?Díky za odpovědi.

detektor: M6,XP,Tejon, město: Morawa,43 let
10. září 2008
Ostrov1
Gefreiter
Quattro vs Prizm IV
Ostrov1

Dovolím si po 8 měsících hledání /5 měsíců s Whitesem/ laické srovnání. Prizm byl stabilnější a lépe diskriminoval v půdách nezatížených čedičem /hledám v Č. středohoří/. Z quattra jsem někdy jelen i v dobrých půdách ale umí v čediči! Jen si dobře vybrat v prozvukách a provést si kontrolu v ironu bez diskriminace. Čekal jsem ještě něco lepšího, ale jako technik znám meze technického pokroku. Rád bych četl nějaký seriozní názor na quattro vs explorer. Jak je to s prozvuky u Expl?

detektor: Quattro MP, město:
10. září 2008
elmara
Feldmarschall
elmara

Explorer SE profesionál je o hodně stabilnější. Zanmená to ale že detektor umíš nastavit. Pokud chceš ale chodit v čediči doporučuji se podívat na nový E-Trec. Minelab sliboval že postaví detektor který si z magnetickýmy horninamy poradí. Po první testech mohu jenom říc že splnil nad očekávání. Velké čedičové kameny které spolehlivě rozpíaly každý detektor který jsem držel v ruce jsou ticho. Mince o velikosti 50h je detekovaná pod 6 cm vrstvou čediče. To mě opravdu docela dostalo :)

detektor: Tejon Ultimate, CS6MX, GM4, město: Jílové u Prahy
22. listopadu 2009
JaraGS
JaraGS

zdravím Quatristy.před měsícem jsem si pořídil detektor Quattro MP a ted už alespon trochu vím jak na něj..je to občas koncert. je mi jasné, že to chce hodiny zkoušení, hledání a poslouchání..přesto..nemůže někdo poslat nebo odkázat na stažení manuálu v češtině?diskuze třeba na detektorwebu mi hodně pomohla s nastavením, ale už jsou všechny staršího data a spousta mejitelů pozměnila dělníka :-)..
tak nevím koho v tomto směru oslovit..
díky za pomoc

Přidat příspěvek

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na LovecPokladu.cz uživatelský účet, zaregistrujte se. Registrace je bezplatná a k ničemu vás nezavazuje.

↑ Nahoru + Zobrazit další nabídky