Zlatý nákrčník s tordovaným tělem

Kolegové, přiznávám, že toho na lovce moc nepřidávám. Ne že by nebyly pěkné nálezy, ale jeden čas jsem byl z některých zdejších komentátorů katalogu tak trochu frustrovaný. Občas jsem mrknul na Lovce co je nového, ale neúčastnil se. Jenže... tohle je nález, který si myslím zaslouží veřejnou prezentaci. Takže i já po dlouhé době přispívám do místní „chlubírny“ :)

Omáčku, víc fotek a řečičky okolo jsem hodil do klubu...

Kategorie artefaktu

Identifikovaná kategorie:
Názory uživatelů: Torques (1 názor), Zlato - surovina a šperky (1 názor)
mycoken: Zlato - surovina a šperky, TienYtong: Torques, Hlas admina (?)

Přihlaste se a pomozte určit tento nález.

Fotografie

Zlatý nákrčník s tordovaným tělem
Zlatý nákrčník s tordovaným tělem
Zlatý nákrčník s tordovaným tělem
Zlatý nákrčník s tordovaným tělem

Okolnosti nálezu

Lokalita:Středočeský kraj
Stav půdy:Suchá
Hloubka nálezu:15 cm
Použitý detektor:Nox
Odevzdáno do: Oblastní muzeum Praha-východ
162 hlasů
162 hlasů
zobrazeno:
7614x,
komentářů:
126,
nálezce:
Wlk Wlk
vyfotografováno:
12. října 2023,
vloženo:
16. listopadu 2023

Komentáře

Fantastický poklad, to se nevidí! :-O Brada se mi odkutálela pod stůl! Obrovská gratulace! ;-)

Nemám slov.
Paráda, úžasné, skvělý přístup a super klubovka 👍👍👍

Koukám že se zlatými nákrčníky se teď nějak roztrhl pytel.. 👌

Nález měsíce..Velká gratulace👌👍

Hmm, nalézt něco takového se člověku už těžko kdy podaří. Já bych určitě minimálně 2 dny nespal. Říkám si že je moc dobře, žes to našel Ty a naložil s takovým neuvěřitelným nálezem tak jak se má. Ať se Ti daří. ;-)

Luxus jako kráva 👍👍👍🍀

Neskutečný nález 👀👀👀👍👍👍👍👍 obří gratulace a obří palec za odevzdání 👍

Úžasný nález. Pořádný kus historie. Gratulace (a upřímná závist:-)).

No tak to je nález!
Gratulace

👀tak to je bomba💣nádhera, gratulace :-)

Nález roku👍👏👏

To je sen, veliká krása.
Gratulace ještě jednou.

To bych překop' 🤷...
Gratuluji k podařenému, netrefenemu kopu :-D👍👍👍

Boha jeho, to je pecka!!! A takto krásně v celku. No nadpozemský pocit to najít. Gratuluji a super přístup.
Já když vyloupnu z hroudy nějaký větší stříbrňák, tak mám pocit, že jsem objevil poklad století, toto by se mnou asi švihlo :-O

Neskutečný nález.

Jak píše Janek, u Tvého nálezu je třeba říct, že i když se pod většinou signálů skrývá bordel, může právě pod tím jediným odfláklým kopem být takovýhle skvostný nález.
A chci věřit, že automatické odevzdání podobné věci má nastaveno většina z nás. Ten pocit, že to má smysl, žádný peníze nenahradí.
Jsem rád, že se nedělaly pětikilový zlatý nákrčníky. :-D

Gratulace OBŘÍ, ať se ti daří. ;-)

1. co Tě vedlo k tomu, že jsi to odevzdal??
2. co Ti řekli v muzeu - měli radost, nebo Ti nadávali do zlodějů??
3. krásná věc!!
4. gratuluji!!
5. adept na nález měsíce, pokud to Pilot Všetečný opět nepřekazí ;-)

Vše nádhera. Top nález roku ;-)

Ten poslední odstavec v příspěvku v KLUBU, je přesně moje srdcová záležitost. A doslova vystihuje i mě. Gratuluji k nálezu a přeji další podobné(krásné).

Wau :-O :-O :-O
Jsem se pos*al a to vidím jen obrázek :-D
Mega luxus,gratulace :-) ;-)

Takže: obrovská gratulace k samotnému nálezu a druhá gratulace k tomu, že to vydržela Tvoje pumpa!!! :-D
Závidím ten zážitek a díky za to, že ses o něj
podělil :-) Klubovka perfektní!

:-O :-O ;-)de luxe :-)

Ty jo, málem mi vypadly augle z důlků. To je nádhera.
Parádní životní nález.
:-) :-) :-)

Gratuluju👍 :-)
:-O

No teda, tohle je šupa :-O :-O :-O Velká gratulace...

To je neskutečný :-O :-O :-O Veliká gratulace a srdce lovce na správným místě, respekt :-) I malej zázrak, že si to netrefil, když si myslel že je tam zmuchlaná gule o:-) Jednoznačně nález roku, možná i na dost dlouho to tak vydrží.

Obrovská gratulace a respekt.

Obrovská gratulace, tohle je nález roku. A ten poslední odstavec v klubu jak píšeš, normálně jsem ukápnul kroupu.
Užívejme tenhle detektor -koníček, je to prostě nádhera i díky těmto fotkám. ;-)

Neskutečné. Moje gratulace.

Fantazie, sdílím s tebou radost. Doufám, že se budu moci někdy a někde na tento skvost podívat osobně v muzeu. :-)

Bombastický nález, velká gratulace. Archeoložek netřeba se bát, jak píšeš v klubu. Občas bych si od nějaké nechal rád tu domovní prohlídku udělat :-D

Opravdu luxusní nález. I já samozřejmě blahopřeju. Jen se zeptám: Je to pro ženskou nebo pro chlapa, ví to někdo? ... Mě ten průměr přijde docela malej. Za mě import ze "Západu". ...

To je fakt velká krása. Moc gratulujeme 👍☘️

Nemám slov. :-D

😍🍀👍

Díky moc všem za gratulace!

@lukegoss: Vlastně nevím co mě vedlo k tomu odevzdat. Vždy jsem byl připravený odevzdávat. Vedu si přesné záznamy nálezů. Ani mě nenapadlo, že bych si nález nechal nebo prodal někde pod rukou. Při takovém nálezu si člověk plně uvědomí, že hledání je i o odpovědnosti. Prostě máš najednou v ruce něco, co zase může zmizet v propadlišti dějin, nebo naopak - hřát se na výsluní zájmu badatelů i laiků. A rozhoduješ o tom jen ty. Dokonce jsem měl v článku celý odstavec na téma odevzdávat či nikoli, protože ty reakce některých lidí mě fakt dost sebraly. Nakonec jsem to ale z článku vymazal. Bylo moc citově podbarvené :))
V muzeu měli radost velikou. Nikdo mi nenadával, spíše se tvářili dost nevěřícně.
@cobasio - přesně to mě taky napadlo. Možná to byl opravdu jen dar a nikdo ho reálně nenosil, ale moje tajné přesvědčení je - žo ho nosila krásná druidka ;)
@Zlatokop777 - však já taky skoro dva dny nespal! Nazval bych to - pozitivní stresová reakce :)))
@Hehous - přesně tak - většinou bordel. To železo, do kterého se mi signál táhl jsem pak dohledal. Byl to malý železný hřebíček těsně vedle.

Toto určitě někdo nosil, to jednoduše nešlo nenosit. A spíš bych řekl, že tedy ženská. Mě příjde divný, že okolo už vůbec nic nebylo a nic dalšího jste nenašli. Je od místa nálezu někde dál už něco "keltskýho" (sídliště, pohřebiště, ojedinělý nález ...)? ...

:-O :-O :-O velká pecka a dobrý přístup. Věř že se ti to v dobrém obrátí. ;-) gratuluju

SUPER. :-O :-O :-O :-O :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Parádní sluchátka. Ty by se v Šumperku vyjímala. No půjdu pohledat.Gratulace.

@cobasico - taky mi přijde divné, že nikde v okolí nic. Samozřejmě se tam budu vracet. Nejbližší hradiště je nějakých 15 km. O ničem dalším nevím, ale archeologové si to už dosadí do kontextu dalších nálezů. Prozatím spíše votivní dar či náhodná ztráta. Každopádně v nedalekém okolí bylo pár starších děr od konkurenčního hledače. Takže kdo ví - možná má někdo doma poklad a já jen paběrkuju :,-(

To je krásná věc! Já mám obavy, že bych nález něčeho takového nepřežila a musel by to s mojí mrtvolou nahlásit další hledač :-D.
A jinak děkuji i za to, že má někdo k detektoringu takovýto přístup,cítím to stejně, i když hledám relativně zřídka. Ale i z toho mála hodně s archeology. :-)

:-O :-O :-O :-O :-O no ty kráso... tak tady smekám i s poklonou až k zemi... Gratuluji k životnímu nálezu a ať tě radost z hledání neopouští, protože od teď už budeš chtít tohle kopnout pokaždé :-D :-D ne, dělám si srandu... každopádně velké díky i za přístup.... o tomhle si ještě určitě počteme v nějaké publikaci a nedivil bych se, kdyby jsme to mohli časem obdivovat ve vitrínce v Národním muzeu... Gratulace

Pecka a minimálně kop měsíce! 👍
A veliký respekt za odevzdání - seš borec jak hovado a tu chybějící pasáž o odevzdávání bych si docela rád přečetl. 8-)

Tak to je víc než slušný. Blahopřeji.

pro Coba: Proč pečetítka? Předpokládám, že z důvodu podobnosti s rovnou plochou co pečetítka mají, je to tak i bronzových jehlic s velkou pečetítkovitou hlavicí, nepečetí se s ní, ale je tu ta hladká kruhová plocha viz. nález Měrka na olej, ve střední DB jsou také jehlice s pečetítkovitou hlavicí, ale s malým průměrem a tak je někdy nazývají s hřebíkovitou hlavicí

www.lovecpokladu.cz/artefakty/nalez/merka-na-olej-301326/

To čumím teda.to je velkej mazec!!!! Gratuluji!!

Pecka. Já bych to klidně nosila. Vyčesala vlasy nahoru. Už se vidím :-D

To je hodně povedený nález 👍👍👍👍... Líbí se mě to provedení toho tordování a ten zámek, je taky vychytaný 👌👍👍 Za mě, i kdyby byl jen bronzový, tak je to stejná pecka 👍👍👍

quo_vadis: Já myslím, že jde pouze o terminologii (možná stále jen používanou ze setrvačnosti nebo přežilou ...), a pro to zakončení se nabízí vhodnější slova nebo slovní spojení než pečetíko. Mě osobně vyhovuje např. zakončení kruhovými dutými (jsou-li tedy duté) lehce polokulovitými štítky, ale určitě to lze formulovat i jinak. Jakkoli nález roku, bude-li nějaká soutěž. ...

:-O :-O :-O

Neskutečný nález 😯
Gratulace a respekt za odevzdání...toto prostě musí mít možnost vidět víc lidí 👍

O tom se mi ani nezdá,životní kop,velká gratulace přístup za 👍😉

Krása, gratulace k parádnímu nálezu.

https://html.scribdassets.com/2wlijtbd6o7io7tj/images/9-269c1a5c36.jpg
(https://www.academia.edu/41557399/Lor_des_Gaulois)
http://epmp.huma-num.fr/fenouillet-les-maouris-le-depot-de-torques-en-or/
https://www.worldhistory.org/image/13381/celtic-god-gundestrup-cauldron/
https://i.pinimg.com/564x/2b/8a/7a/2b8a7a9765a9eebfa14403e4f2811ba9.jpg
https://i.pinimg.com/originals/0f/8a/1c/0f8a1c8ebe03443f6c4f2dc34dabcbe3.jpg
https://i.pinimg.com/originals/33/d8/87/33d8871230362eb25aab3057b8030884.jpg
https://www.images-archeologie.fr/userdata/icono_fiche/5/5645/670x510_5645_vignette_Archeo-H-Paitier-5.JPG

Tien: Proč by to jako nemohla nosit druidka? Oni Kelťáci neměli mezi "kněžími" holky. :-D ...

kolego Wlku,
díky za reakci, už jsem si přečetl i příspěvek v klubu, kam normálně nechodím, takže tam je to vše popsáno, jak to s Tebou je
- opět tu vyzdvihnu Tvůj přístup, prostě paráda!! - kdyby tu byla anonymní anketa, kdo by odevzdal a kdo ne, Ti říkám, že by to dopadlo 5 ANO, zbytek ANI NÁHODOU!! /raději nenapíšu, v keré bych byl skupině/
- díval jsem se na to zpracování šperku a je fakt úžasný, perfektní práce, na tu dobu skvost!!
- k tomu názvosloví "pečetítkovitostnímu"
- např. jehlice - jednou kdysi se popisovaly typy jehlic a dávaly se jim názvy podle tvarů - ta, co vypadala jako hřebík, tu pojmenovali hřebíkovitou, ta, co měla na konci placku, ta byla pečetítková, tá, co měla vypouklinu, ta byla vřetenová, ta s bambulou vázičkovitá, s kuličkou kulovitá, atd..... - nač to měnit??
- tu nejde samosebou o funkci /pečetění/, ale o tvar - do vázičkovité taky nikdo nikdy nelil vodu a hřebíkovitou nikdo nepřibil upadlej šifrštán
- a Cobe, si vem, že by se ty všechny patvary pojmenovaly nějak takhle - "zakončení kruhovými dutými lehce polokulovitými štítky" není jednoduššší nazývat je prostě "pečetítkovité" - lepší pro paměť, lepší pro rozlišení a ušetří se i nemálo inkoustu a papíru :-D

Spoj fungoval tak, že se po zasunutí západky pootočilo protistranou?? Díky :-)

Tak to je úžasnej nález, to jsem v životě neviděl a ani nečekal, že takhle uvidím, to musela být perda....
Jdu se mrknout na ten klubovej příspěvek, gratulace obrovská a díky za přístup!!!!!!

Tvl uff... Sen. Obří gratulace!👍

Fantastické, gratulace a chvála ;-)👍🏻

přátelé badatelé, tohle se nedá odbýt jednou holou větou!!! - přidejte trocha plynu!!!

Nález roku, úžasný nádherný, gratulace úplně maximální... ;-)

Neodpustím si trochu holého černého humoru.
Jak ste to myslel s tím plynem kolego od Kolína?
Pokud vím, vyráběl se tam nechvalně proslulý preparát na hubení hlodavců pojmenovaný po nějakém vichru z hor.
:-/

příteli Zubaři,
tohle nemělo žádnej jedovatej podtext, měl jsem na mysli, že odbýt takovejhle nález dvěma slovy, to je hřích, ne-li přímo trestný čin!!
- kdo nenapíše víc jak deset pochvalných slov, tomu vytrhnem jeden zdravej zub dle vlastního výběru :-D
- já trhám, Ty držíš!! :-D

Mám lepší návrh, obrousíme jim přední zuby do špičky
Ty brousíš, já radím a směji se :-D :-D :-D

Já mám protézu v celý hubě, nene já nemusím... 😁😁😁

I když tenhle peckózní a suprovej nález by si to opravdu zasloužil...
Ale když já na to pochlebování moc nejsem, pochválit, to jó, ale hodinu plácat po zádech, to mě nebaví... 👍😉😊😁

Vážení kolegové a šťastný nálezče, normálně s tlakem problémy nemám. Ale pokaždé, když se k příspěvku vrátím, a to bylo už po páté, tak bych piluly nitroglycerinu pod jazyk potřeboval. :-D
Neskutečný nález, nebo nářez? Každopádně nádhera.
Obr gratulaci a s přístupem, jaký máš ty, přeji další super nálezy. ;-)
....a šup kolegově, chci tam vidět 100 palců. :-D :-P :-D

Úžasný nález, krásný popis a perfektní přístup, štěstí přeje připraveným.

@lukegoss: souhlasím s tebou ohledně té anonymní ankety. Vážně jsem přišel o pár iluzí. Ale je pravdou, že bylo hodně těžké se s ním loučit, když ho odnášeli do trezoru... do určité míry se některým majetnicky založeným hledačům nedivím, že si některé skvosty syslí doma.
Myslím, že to názvosloví je celkem snadno čitelné i když možná zastaralé. Mohlo by to být i diskové zakončení, ale to "pečetítkový/pečetíkovitý" je takové hezky české. Uvidíme s jakým anglicismem přijde budoucí archeologická omladina :)

@L2021PS: zapínání mi taky nebylo úplně jasné a zkoušet to ohýbáním a pootočením se mi moc nechtělo. Má to ale docela logiku, myslím, žo tak mohlo být.

Ještě jednou díky všem za gratulace, ale hlavní zásluhu na tom nese ta druidka, která ho vlastnila. Kdyby se neožrala laciným vínem, nemotala by se v noci po lesích a neztratila by tak krásný šperk, nikdy bych ho nenašel :):):)

To je teda sakra peckózní nález :-O :-O :-O
Gratulka velká a to odevzdání je u mě samozřejmě za klobouček ;-)
A teď se ještě mrknu do klubovek....

Řekl bych, že se s ničím neotáčelo. K aretací došlo díky napruženému drátu.

Velká paráda, gratulace👍

Přeúžasný nález ;-) Krásné počtení ;-) Moc gratuluji ;-)

Top nález! Doufám, že bude trvale vystaven v muzeu. Byla by škoda, ho nechat válet někde v depositu.

Životní nález ;-)gratuce veliká ✌️✌️✌️

Za mě jak vše popisuješ, trpělivě vysvětlujes, to je perfektní, perfektní. Nález i celkový popis všeho od Tebe patří k tomu nejlepšímu, co tady kdy bylo napsano. Vše jsi udělal správně, tohle nikdo nesmí mít doma, to patří do muzea.

V onom tordování můžeme krásně pozorovat praotce šroubové linie, zatím tedy bez matky :-), ale šroub jako takový je v následujícím římském období již znám.

Jisto jistě si o tomto vzácném nálezu časem přečteme v širším pojednání, ale jestli mají v Anglii, Polsku či jinde na nějakém historickém webu takového Romču, jako my máme na LP, již se to překládá a připravuje pro představení detektorářům a milovníkům historie.

A k té případné spolupráci. Jak se rozhodneš, je na Tobě. Já jsem si jen vzpomněl, že v šanonu s vtipy s detektorářskou tématikou mám jednu skicu vtipu s podtextem SPOLUPRÁCE. A tak jsem se rozhodl, že Ti ji sem vložím a věnuji, jako malé poděkování za nález, přístup, ... . Na detailech se dá se jistě ještě pracovat, ruksak s nářadím, blok atd., časem snad zase něco vložím do klubu, ale musí napadnout bílá peřina.

Nutno připsat, že případná shoda jmen :-) či postav je jen prostá náhoda. Možná by nakreslení kombinace s áčkem mužského rodu vyvodilo u někoho větší decibely smíchu, což je ta nekrásnější hudba na světě, ale v tom nejedu.
:-)

Tak Ti přeji Wlku při hledání, doma, v práci i v případné spolupráci hodně štěstí. M.

https://ibb.co/dJ8YnR8

Není co dodat,vše je již napsané,obrovská gratulace k nálezu a ať se daří i takto v Tvém životě👍😉

@quo_vadis: jéé, díky to je vtipný! :-D To si doma pověsím nad postýlku. :-)

@Beowulf: vystaven nejspíš bude. Je to tahák. Ve hře jsou tři muzea. Je otázka, které nakonec tu bitvu vyhraje.

:-O :-O :-O Tvl....parádní nález a bomba přístup. Jen mě napadá, že bych toto najít nechtěl......by bylo totiž po mě o:-) :-D

:-O :-O :-O Tvl....parádní nález a bomba přístup. Jen mě napadá, že bych toto najít nechtěl......by bylo totiž po mě o:-) :-D

Moc nádherný nález, ani bych netušil, že tohle se dá najít u nás.😯😯
Je to úžasné, kolik si myslíte, že jich v Evropě je??
A na jeden budou čumět turisté z celého světa u nás.
Moc gratuluji, jsi frajer, že jsi nezaváhal.
Máš můj obdiv👍👍

Nádhera, gratuluji k tak velkému a krásnému nálezu a zároveň děkuji za to, že jsi se s námi podělil jak o nález samotný, tak i o svůj příběh a přístup 👏🥇

No LUXUS!!!! Jak spousta předešlých příspěvků naznačuje ,,skoro jsem si krůpnul" 8-) 8-) 8-) tak proč prostě neříci ,,tohle je na poch...í" 8-) 8-) 8-)
Nádhernej nález a naprosto parádní přístup.
Takže velikánská Gratulka a jasnej palec č.121-doufám že jich tam bude minimálně 150 ;-) ;-) :-) :-) :-)

Tak to je pecka , gratuluju........... 8-) 8-) 8-)

quo vadis...fakt moc hezký. :-D Je vidět talent.
A k otázce kolegy Dobyvatele...taky by mě zajímalo, o kolika kusech se ví.

O analogických nebo myšleno obecně? U nás nebo celoevropském měřítku?
Zlatých torquesů z příslušného období je v Evropě samozřejmě povícero.
https://cz.pinterest.com/pin/450148925253029546/
https://cz.pinterest.com/pin/58617232622971150/
https://balkancelts.wordpress.com/2019/01/06/the-danube-torc-an-early-balkan-celtic-gold-torc-decorated-in-the-vegetal-style-from-montana-bulgaria/

https://www.poppyporter.co.uk/celtic-torc-beautiful-magic-iron-age-treasure/
https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/BF03214656.pdf

To zpracování té Vlkovy je ale neskutečné, když se podívám na ty obrázky od Ytonga...

https://www.researchgate.net/publication/298893939_AN_IRON_AGE_GOLD_TORC_FROM_HEERLEN_PROV_LIMBURGNL
https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/BF03214656.pdf

Dar/odkup? od anonymního nálezce z r.2021,prezentováno letos.
https://www.derstandard.de/story/2000142654263/beeindruckender-goldschatz-aus-keltenzeit-in-salzburg-entdeckt

https://www.sn.at/wiki/Keltischer_Halsreif_aus_Gold


Tak ten z Nizozemí měl docela zdlouhavou cestu k áčkům. A docela slušný macek 219g nehomogenního zlata se stříbrem 0 – 6%.

pro Coba: v Holandsku onomu ukončení říkají nárazníkový terminál

To Wlk... tak snad máš pravdu,a takova bomba neskončí někde v muzeu v "šuplíku"..., teda v muzejnim depozitaři....protože když už ses takhle nezištně zachoval,tak by byla škoda ,kdyby nebyl vystaven někde nám všem ostatnim na pokoukáničko...ona to není vždycky jistota...

liborak: Depozitář není ale taky nic špatného. Nejde vystavovat všechno, a o každou výstavu se musí muzeum starat, pravidelně ty předměty ošetřovat (samo sebou u zlata tohle neplatí), a vybavit místnosti expozice zabezpečením. Takový nákrčník by mohl být dobrá kořist pro loupež. Depozit je zabezpečený většinou jako trezorová místnost, je těžké se tam dostat a něco ukrást, a je tam správná teplota a vlhkost, aby se ty předměty nerozpadaly. Když dostaneš drahý porcelán, tak s ním taky nebudeš žonglovat, ale raději ho někam bezpečně uložíš. A bankovky taky nenosíš přilepené na čele, ale máš je v peněžence, nebo v bance. Asi chápeš, kam tím mířím.

Jednou za čas tento poklad určitě stojí za to vystavit, ale nechávat jej několik let ve stejné vitríně všem na očím, může taky skončit jako zlatý poklad z Manchingu. Já doufám, že časem předmět bude součástí výstavy, a hlavně k němu vznikne nějaká publikace, kde se dočteme, jak dopadly analýzy materiálu, trasologie, a odkud sem tento šperk přivandroval. To bude daleko zajímavější, než se jen pouze dívat na nákrčník přes sklo vitríny. A Wlkovi přeji, ať není posledním takovým meganálezem..

Pistolniku durruti...(s mým oblíbeným citátem,který teď nabyl ještě vic na aktuálnosti)
No já zrovna moc nechápu,co je dobreho na tom,že to zavřou do sejfu a ukážou jednou za pět let,na pár dnů,kdy na expozici budou takové davy,že si budeš připadat jak v emhádečkuu v sedm ráno... (zažil jsem nedávno v NM na expozici keltskych minci) Já myslím,že by se stát mohl i lépe postarat o to,aby takový unikat(tolik jich zase neni) mohli lidé vidět častěji,nebo ještě lépe stále...Máš pravdu,že může hrozít to,co se stalo naším západním soudruhům, v Manchingu, ale snad se z toho muzejnici v celé Evropě poučili,a místo zavření exponátů do sejfu lépe zabezpečí expozice...A jak píšeš...zlato těch podmínek moc nepotřebuje.. to není organický materiál,který vyžaduje určitou teplotu,vlhkost,atd...
V tom Nar.Muzeu to asi na stále vystaveni nevidím,protože tu někdo psal,že podle jejich expozice česká historie začíná někde v 6.stoleti Slovany...tak třeba se to podaří v některém jiném,jak psal Wlk,že jsou ve hře...
Ono kolikrat ani není jednoduché to,aby se naši byrokraté domluvili na deponovani nalezu...jak doklada nedávný nalez zlatého diadému/opasku
,který se našel v katastru Opavy Kateřinek, a kvůli byrokracii skončil v Bruntále,který k němu přišel jako slepý k houslím,a ještě si i muzejníci málem roztrhali občanky 😁....no nic...to jsem se rozkecal...tak snad to dopadne dobře,a budeme se na Wlkův poklad (nemyslím manželku) chodit koukat navěky...👍👍

A byl to tam někdo už zkontrolovat?
http://muzeum3000.nm.cz/clanek/predstaveni-novych-expozic-iii-dil
Jinak expozice N.M. k české historii : https://www.rajce.idnes.cz/ob70/album/narodni-muzeum-dejiny-ceska
Popravdě tohle je opravdu věc do stálé expozice N.M.
Tlačit se na příležitostné výstavě jak v MHD je opravdu nedůstojné.
To si to fakt radši nechám ujít.. :-D

PS: A po tomto bohulibém počinu se asi stejná tématická výstava mimochodem už hned tak konat nebude..
https://www.rajce.idnes.cz/drahovo/album/2018-keltove-vystava-narodniho-muzea

Ještě,že jsou někteří lidé tak laskaví,že postnou veřejně svá alba.

;-)a má to velmi slušně nafoceno :-)

liborak: Třeba ta výstava Keltové, fungovala snad víc než rok, možná dokonce dva roky, ale poslední měsíce už tam nebylo vystavené všechno. Nicméně já sám jsem se tam dostal asi 4x s tím, že jsem tam byl jenom já a moje žena. Myslím, že tlačenice byla jen první dny.

Zas tolik lidí ta archeologie bohužel nezajímá. V Brně jsem byl párkrát v muzeu úplně sám, ale je pravda, že to bylo během covidu.

Navíc Národní Muzeum opravdu novou expozici připravuje, a i když to ještě chvilku potrvá, tak už prý mají reálný termín, kdy by to mohli spustit.


TienYtong: to jsem ani nevěděl, že to někdo takhle nafotil :-D :-D :-D Jdu stahovat. Díky.

Ha a MarkyMark, alias Koudelníkuvsyn je zpátky :-D Terazky jako Vendelín :-D

Zdravím speciálně Namora, Nathana_Drakea, Tiena Ytonga ( dobrá práce s těmi odkazy) a další.

Lukeš a jemu podobní asi budou mít teď noční můry, ale co už no :-D

Wlku, abych nezapomněl, super nález, pro mě snad jeden z nejhezčích zde na LP.

Více píšu u hlavního článku ;-)

Buď zdráv Marky. :-)
Uhrál si to na podmínku?
Tak teď to chce vést řádný život. :-D ;-)

Ahoj Tiene, vyměnili jsme si s náčelníkem pár slov v mailech, dá se říct, že na důležitých a podstatných věcech jsme se shodli. Budu se snažit být konstruktivní v diskuzích a více vysvětlovat, tak snad to nějak půjde ;-) :-D

MarkyMark - děkuji za srdečné pozdravy a opětuji, opětuji :-)
Elmarovi poklona. To, že respektuje tvůj návrat po tolika recidivách je prostě úžasný :-)
Já myslím, že to půjde a ti, kteří si přes své ego nevidí na špičku nosu to budou muset zkrátka nějak přežít.
Ještě jednou vítej!

🥰💕❤

Další gratulanti přicházejí.
Jenda Hehous zvaný švihák lázeňský tě asi miluje, neb vysílá srdíčkové signály ;-)

Jj :-D

:-) :-D

Srdíčka byly pro vás kluci. :-D
Nemohl jsem odolat. ;-)

Já vím Jendo :-D

Stavím se do dlouhé řady gratulantů, a rozhodně mi nevadí si vystát tu frontu na potřesení si rukou, gratuluji kolego.
🔥deluxe🔥

Velka parada, super pristup👍👍👍

K té chybějící stálé expozici v N.M. : tato již byla anoncovaná (18.8.2016) - http://muzeum3000.nm.cz/clanek/predstaveni-novych-expozic-iii-dil je prý zatím stále v přípravě :-D a snad/prý/možná -brzy- dojde i k zahájení stavby.
Osobně odhaduji posečkat tak další 2-3 roky...

TienYtong - díky za info. Tak uvidíme, kdy to bude :-D

Až se zřejmě doladí ty klasicky nejdůležitější/nejdražší expoziční položky - interaktivní krávoviny,figuríny,repliky a dětská stezka historie...Což je nedílná součást všech moderních? muzeí resp. u nás ovšem umně pojmuto (zbytečně) s určitou jistou "trapností/umatlaností."
Katastrofa.
Konkrétní příklady třeba muzeum Tábor nebo část expozice VHÚ.

Přesně tak. Jako kluk jsem strávil v NM mraky času. Dokonce jsem tam párkrát chodil i za školu a proseděl dole v kavárně hodiny. Ta starobylost sbírek a vážnost s jakou byl každý exponát prezentován mi učarovala. Nejsem příznivcem kolotočářských interaktivních expozic, kdy se v lepším případě snaží jeden exponát "překřičet" druhý a v horším si, v důsledku "interaktivity", samotného exponátu málem nevšimnete. Na druhou stranu chápu, že si spousta lidí myslí, že by expozice měla být vizuálně přitažlivá. Asi není jednoduché najít tu správnou míru. Já bych radši to staré dobré muzeum, které si pamatuji :)

Musíte přijet ke mě do muzea. Dal jsem tam smradum pastelky a omalovánky a do rohu sem jim dal počítač se simulací leteckého boje. 🤣👍👍☘️

Bohužel i muzea se snaží přiblížit době a především mladé generaci. Ta vyrůstá díky sítím v přestřelce vjemů, informací, barev a zvuků, která je pro nás těžko stravitelná a odpuzující...
Vidím to na našem mladým, když se onehda s námi díval na dle mě úžasný film Kočár do Vídně, vypadalo to,že spáchá samou nudou sebevraždu a po 20 minutách jsem ho radši v rámci jeho bezpečí vyhodil do svýho pokoje... K jeho nemilému překvapení tam totiž nebylo asi tak 157 střihů za minutu a byl dokonce černobílej!😵🤦.
S tím ovšem asi nic nenaděláme🤷🙂

Wlku....my,starší kusy už jsme tou historii,a muzeí polapeni,ale aby to chytlo i mlaďaky ,tak to prostě jinak než moderně nejde...V tomhle směru musím doporučit muzeum,které se mi letos povedlo navštívit, a to muzeum v Alesii. Děcka jsem odtamtud nemohl dostat...

Pan Čapek jednou napsal ,,Mladá generace má pocit, že s ní přichází lepší svět. Stará garda má pocit, že s ní ten lepší svět odchází." Řadím se do té druhé skupiny, ale já nestárnu, já zraju. :-)

Wlk mi taky mluví z duše. .-)
Nevím,možná to frantíci umí https://www.youtube.com/watch?v=8e3qTCFYHow
https://www.youtube.com/watch?v=jdofWK_U6DY
ale bohužel my ne! Tyto doprovodné kolotočářské opičárny (jak příznačně píše Wlk) mě opravdu nechávají chladným. Ono to není jen pro mladou generaci,ale nalákat také i ty,které to víceméně stejně nezajímá. Na takovou jednorázovou společenskou událost.
A stejně tam mezi námi už podruhé nikdy nepůjdou.. :-)
Do muzea jdu především na originální exponáty (čím více-tím lépe) ,nikoli na stafáž udělanou z replik/figurín/diorámat ( u nás často navíc v kvalitě velmi špatné až tragikomické,ale velmi rozpočtově nákladné),kterou doplní pár exponátů (aby se neřeklo) a hlavně vtíravé audiovizuální vymoženosti.
Jinak zase vyzdvihnu VHÚ-Lešany,tam je to celkem slušně vyvážené resp.má to hlavu i patu.
Expozice kvalitní ,jen škoda,že se v devadesátkách zbavili několika kusů wehrmacht techniky.
Což tedy expozici neprospělo.

Tien Ytong... to je přesně ono... ta šou kolem toho,a všechny ty interaktivní blbinky,modely,promítání, atd ....super...i kdyz moje franina není zrovna top,a děcka vůbec,....(ale je pravda,že já osobně bych ocenil víc originálních exponátů...)

Ano Tiene frantíci to umí třeba musem vysadkářů v Sainte Mere Eglise.

https://www.youtube.com/watch?v=Pwf5mDfPmhw

nebo v Bitche je velká pevnost z války 1870, nejprve shlédnete film, a pak se sluchátky chodíte po pevnosti a připomínáte si události z filmu. Jinak by to byla uvnitř nudná temná díra a hned to krásně ožije.

citadelle-bitche.com/EN/Visit/Underground-film-tour.html

Zubař 1... v Bitche jsem letos taky byl,obešli jsme si citadelu,ale protože děcka zrovna dost prudili, a měli jsme ještě v plánu Divodorum Mediomatricorum,neboli Méty, a mistni řimský akvadukt,tak jsme prohlídku Citadelle nechali na jindy.. ale je to monumentální pevnost...klasický Vauban...

Osobně to mám taky jak TienYtong, do muzea se jdu podívat na originály a ne na nějaké, byť sebelíp udělané kopie. To už se raději podívám na kvalitní foto originálů, třeba v 3D provedení.
Ovšem proti nějaké interaktivní prezentaci, která vtáhne návštěvníky, hlavně ty nejmenší, do té dané doby, tak to nic nenamítám. Samozřejmě musí být jasně odděleno, co je co. Ne, že tam bude vystavený zlatý šperk, jako originální zlatý šperk a při bližším pohledu uvidím kopii, která se má tvářit, jako originál, tak tohle nevítám.

To mi nějak uteklo, moc pěkný nález, gratuluji 👍 ;-)

Překrásný nález se stejně hezkým počtením v klubovém příspěvku.Vzhledem k tvému/vašemu smyslu pro psaní a perfektní vyjadřovací schopnost,bych si přečetl klidně celou knihu-kdyby třeba někdy náhodou .. ;-) Jste bezpochyby úctihodný člověk s dobrým srdcem a důkazem toho,že lidi ještě nejsou tak špatný.At se vám daří kolego 🤝

Přidat příspěvek

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.

↑ Nahoru + Zobrazit další nabídky

Nahoru