Technické okienko alebo ako zachrániť čo sa ešte dá

Kategorie: Co se jinam nevešlo

Tento článok alebo skôr návod som sa rozhodol napísať preto aby som upozornil na podla mňa dosť veľký  nedostatok cievok detech či už SEF alebo Ultimate a tou je tvrdosť prepojovacieho kábla a aby si našinec dával trochu na toto slabé miesto pozor.  
O čo ide asi nemusím vysvetľovať majiteľom týchto cievok,kábel je hodne tvrdý a nepoddajní aj keď je vonku teplo a keď je vonku chladnejšie to už je fakt ten kábel pekne tvrdý a pri častom(borci čo sú tu chodia aj denne) používaní či už pri omotávke okolo tyče(na mojej T2 mi to pekne šponuje konektor elektroniky) výmena cievok,preklápaní cievky, niektorí si ich balia ako ja aj do batoha tak ten kábel sa používaním jedného krásneho dňa zlomí(a čím je starší je to horsšie a horšie). A zlomí sa ako naschvál v najhoršom možnom mieste vo vývodke na cievke.(na foto bude viditelné praskanie izolácie aj keď bude  kábel ešte v celku pri zvlhnutí už možné prezvuky).

Keď to bolo pri SEFkách hovoril som si je to nevhodný kábel(čudoval som sa že to nikomu nevadí) dodatočne asi odstránia ,časom som aj ja kúpil Ultimatku (kábel bol po vybraní s krabice pri vývodke v pravom uhle)povedal som si chlapci od Detechu sú asi nepoučiteľný, pružný koniec vývodky je tam vlastne len na okrasu lebo kábel je asi 10x tvrdší ako pružná časť vývodky. Ale aby som len nehanil technikov od Detechu(chlapci asi vedia čo robia) tak som sa rozhodol že prispejem návodom na opravu alebo skôr nudzovú záchranu ak ju nechcete hodiťdo popolnice keď už ten kábel praskne.

Je to už druhá cievka Detech ktorú mám v rukách tá prvá nebola moja tak som to ani neskúšal ale keď jeden náš kolega tu na fóre predával Sef Tesoro čo mala KO kábel niekde pri cievke(mal som tušák kde) tak som sa dohodol že ju kúpim na testovačku k môjmu robenému Lobu a keď už som do nej dal nejaké tie peniaze tak som sa rozhodol ju ešte zachrániť a tu je môj návod ako na to a nejaké foto + pokec k tomu.  
   
Na záver by som chcel dodať že toto je len moja skúsenosť a môj názor na tento problém,nemusí sa to brať ako pravidlo každý to používa inak ale zas vydržať to niečo musí keď je to určené na chodenie v teréne.  
Dúfam že som dal majitelom pár dobrých rád a nielen vrásky na čelách.(ak niečo tak kludne dotazujte)

Po odbalení vonkajšej izolácie pod vývodkou

Pod izoláciou popraskaná vnútorná izolácia 

        
Pripravené na letovanie nového kábla

Naletované izolované silikonovou bužírkou

Pripravené na zatmelenie

Po zatmelení  prvou vrstvou karosárskeho tmelu

Na porovnanie s T2

Článek je zařazen v kategoriích:

Komentáře

Úplně to samý jsem řešil už několikrát. I jsem se snažil tam nabastlit něco jako konektor. Natvrdo do cívky. Úspěchy byly střídavé. Teď nechávám klacek tak jak je. Vypnu hodim do auta a doma stojí v rohu.

mne odišli už dve ultimátky , obe na tomto mieste . nevydrzali dokopy viac ako rok a pol ..300e v prdeli

Co funkce? Jede to stejně? Když zkrátíš kabel, změníš i odpor kabelu a tím změníš vlastnosti.

O pět ani dvacet cm zkrácený kabel neovlivní vlastnosti cívky. Kabel slouží k přenosu informace mezi cívkou a elektronikou v krabici na druhém konci berly na relativně vysoké frekvenci. Nepřenáší se žádné výkony, kde by se uplatňoval ohmův zákon. Vzpomenete ještě na hodiny fyziky v základní škole?

Jo a nejedná se o přenos zase tak vysokých frekvencí, kde by se na délce kabelu projevily odrazy postupné vlny, jak tomu je u frekvencí řádově MHz.

Netreba sa pri dobrej výmene a izolovaní báť nejakých strát výkonu alebo rušenia všetko bude chodiť bez problémov. tak len dotoho a s schuťou :-D

Origo cívky GM je kabel taky dost tvrdý.U cívek MD Mars je parádně měkký.Ideálně by se mi líbila cívka s konektorem,šla by jednoduše vyměnit bez nějakého odmotávání a udělat ten konektor vodotěsný zas taký problém není.

Článok výborný a poučný ale tie gramatické chyby a stylistika mi rezali oči doslova :-)

Ono je to těžké kluci, pokud vezmu praxi našeho servisu a že nám toho projde rukama opravdu hodně. U tvrdšího vodiče hrozí více zlámání v namáhaném místě. U těch měkkých se zase u spojů vytrhávají jednotlivé drátky... . Někdy to je doslova píchni jako řízni ;-)

No hlavně že se nakonec zadařilo a nebyl to tak úplně marný boj. Hlavně ať ti ještě dlouho slouží. :-)

Přidat příspěvek

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.

↑ Nahoru + Zobrazit další nabídky

Nahoru