Nálezy z jedné zaniklé cesty 3

Dokončení.

Na zhruba 450m cesty se objevilo 18 nálezů. Kontrolně jsem prošel celý úsek zhruba 10m od cesty a nic zajímavého jsem nenašel. Tedy má smysl dělat si přípravu dle starých map. Je to ovšem časově náročné a v podstatě se jedná o novodobou historii 200-300 let zpátky. Tuto třídenní hledačku jsem provedl před rokem. Je zajímavé, že od té doby těch mých zhruba 10 nalezených stříbrňáků jsem našel mimo staré cesty na polích a loukách, jednou v lese. Osobně se mi tedy tahle mapová příprava moc nevyplácí a chodím raději už jen dle citu.
14.  Mince 1 koruna, letopočet nečitelný. Hmotnost 5,65g rozměry D24,7x1,7mm.
14. Mince 1 koruna, letopočet nečitelný. Hmotnost 5,65g rozměry D24,7x1,7mm.
15.  Mince 5 haléřů 1923. Hmotnost 1,42g rozměry D16,2x1,2mm.
15. Mince 5 haléřů 1923. Hmotnost 1,42g rozměry D16,2x1,2mm.
16.  Mince 50 haléřů 1950. Hmotnost 2,63g rozměry D20,1x1,3mm.
16. Mince 50 haléřů 1950. Hmotnost 2,63g rozměry D20,1x1,3mm.
17.  Mince 10 pfennig 1936 A.  Hmotnost 3,90g rozměry D21x1,9mm.
17. Mince 10 pfennig 1936 A. Hmotnost 3,90g rozměry D21x1,9mm.
18.  Mince 10 haléřů 192? Hmotnost 1,57g rozměry D18,1x1,1mm.
18. Mince 10 haléřů 192? Hmotnost 1,57g rozměry D18,1x1,1mm.
0 hlasů
0 hlasů

Komentáře

Exaktní záležitost a precizní rozbor nálezů. Úbytek hmotnosti u krejcaru mě překvapil, o to více, že jsi si s tím dal takovou práci.... Škoda, že všechny nálezy jsou takové...běžné...
Mapová příprava je dobrá, kombinuji 3-4 mapy + výškopis ČR. A pak tam najdu prd... Ale nejsem překvapený, že jsem zpocený jako kůň, protože mi výškopis ukázal, že tam jsou pěkné kopce :-D :-D

Tudle jedu kolem čerstvě zvláčeného pole a věděl jsem, že tam byla cesta. Tak jsem si připravil trasu do mobilu a vyrazil jsem. No byl jsem až druhej a zajímavý je, že jsem podle trasovače šel ve stopách toho prvního hledače. Přitom uvádějí přesnost GPS +-3m. No našel jsem jenom jeden zapomenutý dvojhaler. Takže narazit na neprozkoumanou cestu je dneska už problém. Určitá šance je u cest, ke kterým se musí jít alespoň půl hodiny pěšky, kam se člověk nedostane s autem.

Když tak na tu mapu z padesátých let koukám, vede tam železnice. Vpravo mizí cesta pod mostem.
Otázka je, jestli jsi porovnával mapu z 50let s mapou druhého vojenského mapování.
Cesta musela být relativně důležitá, kvůli nějaké polňačce (sezonní obslužné cestě) by nikdo nestavěl most...

Myslím, že v době výstavby železnice měli takový respekt k majetku, že i pro ty polňačky stavěli viadukty.

Respekt k majetku rozhodně měli, ale určitě byl značný rozdíl v tom, jestli pro důležitou komunikaci postavit za nemalé peníze most, nebo pro nedůležitou polňačku zbudovat jen přejezd, případně ji nechat zaniknout. Právě porovnáním map z 50tých let a II. vojenským mapováním zjistíš, jestli to má cenu se tou danou cestou zabývat...

Přidat příspěvek

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.

↑ Nahoru + Zobrazit další nabídky

Nahoru