Něco pro inspiraci

reprodukční zařízení

Zdar lovci, protože mě nebaví se nudit a dělat věci potřebné, tak jsem si zase chvíli hrál :-). Protože je pošmourno a denního světla pomálu, tak jsem zkoušel fotit v provizorních podmínkách tak, aby to k něčemu vypadalo.  Použil jsem dvě lampičky s klipsy a uchytil jsem je na opěradla dvou židlí. Sedák třetí židle s prkýnkem mi posloužil jako pracovní plocha a foťák samozřejmě do stativu s objektivem ve svislé poloze. S nastavením úhlu nasvícení si chce trošku pohrát, aby nevznikaly zbytečné stíny kolem a zase aby vyniknul reliéf fotografovaného předmětu. Ještě lepší by byl ale způsob, kdy by byl fotografovaný předmět položen na průsvitné desce z mléčného skla a zespoda nasvícen + světla shora a to mám v plánu.

                                                                                                                      Zdraví Bogan st.

1 hlas
1 hlas

Komentáře

Zajímavé.

Zajímavý nápad i já o něčem stále přemýšlím. ;-)

Dotaz.Proč nasvícení zdola?

Nasvícením zdola se vyruší případné stíny způsobené bočním nasvícením ;-)

Při focení mincí používám jako podklad tmavý semiš,mince se mi zdá,trochu lépe vynikne a fotka je příjemnější než s bílím pozadím .. To platí samozřejmě u sbírkových mincí ,né kopaných . Kopané fotim na stole pod lampičkou a na telefon ,fotky mají pak pěkně oranžový nádech.
Jinak pěknej foťák 8-)

miky: Pokud tomu dobře rozumím, tak bílá barva podkladu odrazí víc světla a snímek se pak jeví jako přeexponovaný - což je častá bolest prezentovaných snímků. Lepší je jak říkáš, používat něco tmavšího - tmavší barva část světla pohltí.

nejsem tedy fotograf profík ,ale mince fotím už nějaký pátek a také už jsem pás dobrých fotek viděl,a to tmavé pozadí ,zvláště u stříbra,jednoznačně vítězí.
To je ale pouze můj osobní názor. Někdo používá třeba červené pozadí a líbí se mu to
:-P :-P

Já myslím, že je úplně jedno jaké pozadí se použije. Pokud ale někdo fotí jednoduchým automatem bez možnosti manipulace s délkou expozice nebo clonovým číslem, je lepší použít pozadí tmavší a fotit co největší detail. ;-)

Koukám že máš nejspíš stejný foťák jako já.. :) já teď zkouším taky novou metodu nasvícení. S vysoce svítivými LED, kterých sem koupil asi 60ks po 1kč ve výprodeji. :-) Fotil sem s tím ty knoflíky v mých posledních příspěvcích...

Pokud tomu dobře rozumím, tak bílá barva podkladu odrazí víc světla a snímek se pak jeví jako přeexponovaný - což je častá bolest prezentovaných snímků. Lepší je jak říkáš, používat něco tmavšího - tmavší barva část světla pohltí.
------------------------------------------------------------
To je blbost, kdyby byly přeexponovaný, tak by byly světlý, to si pleteš s analogovou fotografií, kdy přeexponovanej negativ byl černej :-D

Je to Canon S5IS, tvoje knoflíky jsou parádní a světlo důležitý ;-), každej druh světla dovede zacvičit s barvama, třeba do oranžova :,-(. Ty LEDky na makro je ale dobrej nápad čoveče :-D

jo skoušej dál ono se na to příjde

Tak to máš jiného kanóna já mám SX10IS Až to doladím s těma ledkama tak třeba taky pošlu příspěvek... :) Zatím to mám zapichané v nepájivém kontaktním poli. Ale jde to s tím parádně. :) Ty knoflíky byly osvicovány pouze 9 LEDkama. Jinak oprava stály 5kč já kupoval ještě jiné a ty byly za korunu.. Svítím na to těmahle: http://www.gme.cz//cz/index.php?product=511-692 Jsou to rozptylky, takže nedělají takové ty kolečka jako normální vysocestvítivé ledky co jsou v baterkách a zapalovačích... Pak to krmím z regulovatelného zdroje, takže si nastavím svit jak potřebuju, ale zjistil sem že to stejně mám na max takže není třeba...

Studený světlo má svoje výhody, každopádně máš víc času na manipulaci, protože se to nepřehřívá a intenzita při dostatečném počtu diod by měla bejt taky dostačující. Mám lupu a ta má po obvodu 8 diod, zapínají se všechny nebo polovina a je to fajnový ;-)

Bogane, dík za inspiraci, ale radši vem detík a krumpáček a jdi do terénu :-)

Mj. jako podklad je údajně ideální jakási neutrální zelená. Alespoň podle fy Pinnacle, která dělá (dnes už téměř profi) program pro střih. Lons zase používal jakousi lněnou texturu.

Voxi, nad tvým návrhem budu do jara usilovně přemejšlet :-D

Zkoušel jsem všechno možný, ale nejlepší podklad žádnej podklad a to by asi řešilo to podsvícený sklo ;-)

já používám metodu "tlumenného blesku" na makro s bleskem, na jakémkoliv podkladu, ale blesk si překryju klasickým papírem do tiskárny...

...žádný odlesky od blesku a stíny - efekt denního světla je na světě 8-)

Taky to jde, ale nesmíš být objektivem moc blízko fotografovanému předmětu, papír to intenzivní světlo rozptyluje. ;-)

Přidat příspěvek

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.

↑ Nahoru + Zobrazit další nabídky

Nahoru