Hľadanie na Slovensku a zákon

Ahoj hľadači tak som začiatočník mám na plane kúpiť detektor no ako tu čítam na Slovensku sa dejú nejaké nekalé veci s hľadaním s detektorom je to trestné ? alebo na pokutu ? alebo ako to v tomto kocúrkove funguje ? Dakujem

v kategorii Skupiny a společná hledání, založil AntiPro 24.2.2013 18:07

http://www.obnova.sk/blog/novela-trestneho-zakona-sprisnuje-postihy-pre-detektoristov našiel som len toto kde sa píše .... Dnešný stav je teda taký, že orgány činné v trestnom konaní trestne postihujú iba toho, komu preukážu, že „vykonával archeologický výskum“, alebo „výkopy“. Toto ustanovenie je vo väčšine prípadov nedokázateľné,

Podla tohot:
Kto neopravnene vyhladava... detektorom kovov alebo iným detekčným zariadením

sa sa povedat, ze uz aj prechadzanim sa s detektorom kovov je trestne. Zalezi ale na dokazatelnosti. No mam z toho husiu kozu a smutok v dusi

------------------------------------
1) Kto neoprávnene vyhľadáva, vykope, inak z miesta nálezu vyzdvihne, premiestni alebo prechováva archeologický nález, alebo kto inak poškodzuje alebo znehodnocuje archeologické dedičstvo, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.

(2) Odňatím slobody na jeden rok až päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1

detektorom kovov alebo iným detekčným zariadením,
z osobitného motívu,
vo väčšom rozsahu, alebo
hoci bol za obdobný čin v predchádzajúcich dvanástich mesiacoch postihnutý alebo bol za taký čin v predchádzajúcich dvadsiatich štyroch mesiacoch odsúdený.

no povecme ked budem mat vybavené od vlastníka tak môžem hľadať od nevidím do nevidím ... alebo teda ako sa hovorí čo oči nevidia srdce nebolí no je to svinstvo je to záluba a myslím že väčšina "detektoristov" veci odovzdáva za účelom dobrého pocitu možno si tak vypýta tak baterku do detektoru je to proste smutné ..... ale aj napriek tomu ma to neodradí hľadať :)